هشدار هواشناسی در خصوص سرمازدگی در استان سمنان

کارشناسان هواشناسی پیش بینی کردند شدت بارندگی‌ها در استان سمنان افزایش و دمای هوا از روز پنج شنبه ۶ تا ۱۰ درجه کاهش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی، امروز شدت بارندگی‌ها در استان سمنان افزایش می‌یابد و این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف شدید و در سایر نقاط باران است.

در این اطلاعیه درباره احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب بخصوص در مناطق جنوبی و وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و کاهش دید افقی به علت مه آلودگی هشدار داده شده و آمده است: از روز پنج شنبه دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دارد.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کاهش قابل ملاحظه دما همراه با وقوع یخبندان است و کشاورزان و گلخانه‌داران تمهیدات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی پاییزه در باغ‌ها و مزارع استان اتخاذ کنند.

او تصریح کرد: کشاورزان به ویژه گلخانه‌داران نسبت به تنظیم دما به هنگام شب، رطوبت و تهویه در انبار‌ها و سالن‌های پرورشی اقدام و کشاورزان هر چه زودتر محصولات باقی‌مانده همچون انار، زعفران، ذرت و گوجه‌فرنگی را برداشت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: دامداران و عشایر هم با توجه به احتمال بارش‌های رگباری توام با رعد و برق در ارتفاعات و مناطق شمالی استان، تا ۴۸ ساعت آینده برای چرای دام‌ها از رفتن به این مناطق خودداری کنند.

در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارش برف در تاش ۲۹ سانتیمتر، مجن ۲۰ سانتیمتر و فولاد محله ۱۵ سانتیمتر و بیشترین بارش باران در فولاد محله ۱۳/۸ میلیمتر، تاش ۱۳/۵ میلیمتر، امیریه ۱۱/۲ میلیمتر و نردین و چارطاقپرو ۱۰ میلیمتر ثبت شده است.

انتهای پیام / م

بیشترین میزان بارش برف در استان سمنان در تاش ۲۹ سانتیمتر بوده است

برچسب ها: بارش برف ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار