تلاش بیشتر کتابداران برای حضور افراد در کتابخانه‌ها

فرماندار مهریز گفت:کتابداران با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی مردم را به خواندن کتاب و کتابخوانی سوق دهند.

تلاش بیشتر کتابداران برای حضور افراد در کتابخانه‌هابه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، رضا زارع زاده فرماندار مهریز در نشست کتابخوان، گفت: امروزه مردم بیشتر به خواندن مطالب در فضا‌های مجازی روی آورده اند، نقش کتابخانه‌ها و کتابداران با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی مردم را به خواندن کتاب در کتابخانه ها سوق دهند.

مهدی دهقان زاده، بخشدار شهرستان مهریز نیز در این نشست، گفت: هم اکنون از مجموع ۱۱ کتابخانه مهریز، ۶ کتابخانه روستایی به ارائه خدمات به روستائیان می‌پردازند که نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی در هر منطقه‌ است.

او افزود: طی بازدید‌هایی که از کتابخانه‌های روستایی انجام شد علاقه روستائیان  به کتاب مشاهده شد و برنامه‌های متنوع و خوبی از سوی کتابخانه‌ها به این قشر ارائه شده است.

دهقان زاده افزود: کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردکوه به عنوان کتابخانه شایسته تقدیر در طرح ،روستا‌های دوستدار کتاب،برگزیده شده است.

او ادامه داد: کتابخانه‌های روستایی مهریز پتانسیل و ظرفیت بالایی دارند و با تلاش می‌توانند به عنوان ،روستای برتر دوستدار کتاب، معرفی شوند.

لازمه جامعه پویا، داشتن مطالعه کتاب و کتابخوانی

سعید قریشی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز گفت: حضور مسئولان در فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها نشان از توجه مدیران به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و از اهمیت والایی برخوردار است.

او افزود: لازمه جامعه پویا، داشتن مطالعه کتاب و کتابخوانی با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

 در نشست کتاب‌های ،بهشت فراموش شده، تالیف مهدی خدامیان آرانی از سوی فرزانه بیک مسئول کتابخانه عمومی شهدای خورمیز، سرزمین آرزوها نوشته مرتضی عبدالوهابی به روایت فاطمه ابویی عضو نوجوان کتابخانه روضه الشهدای میرک آباد، چگونه بخوریم، بجنبیم، بخوابیم، نوشته تام از سوی طیبه زارع زاده مسئول کتابخانه عمومی امام هادی (ع) و ،داستان‌های شاهنامه، به کوشش محمدرضا یوسفی از سوی فاطمه اطهر قریشی عضو کودک کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

در پایان این مراسم فرماندار، از کتابداران مهریزی با لوح سپاس تقدیر و تجلیل کرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: معرفی کتاب ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار