نقش آفرینی گیلان در رونق تجارت بین‌الملل

گیلان از دیرباز در رونق تجارت بین‌الملل نقش آفرین بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در دیدار مسئول نمایندگی‌های وزارت خارجه در داخل کشور و مشاور معاون اداری-مالی این وزارت خانه به سابقه دیرین استان گیلان در زمینه روابط سیاسی و اقتصادی با کشور‌های همسایه و حاشیه دریای خزر و نیز دروازه ارتباط با اروپا اشاره کرد و گفت: گیلان از دیرباز در رونق تجارت بین‌الملل نقش آفرین بوده و در این مسیر نمایندگی وزارت خارجه در استان برای اجرای رویکرد تقویت بستر‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید موثرتر از گذشته اقدامات خود را گسترش دهد.

او افزود: وجود نمایندگی وزارت خارجه در گیلان از قریب به ۳۰ سال گذشته، نشان از اهمیت این استان در مراودات تجاری و نیز مسائل سیاسی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، به برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ متعدد از سوی تجار گیلانی از اوایل دهه هفتاد در کشور‌های روسیه و آذربایجان اشاره کرد و گفت: حضور تجار گیلانی در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی در نمایشگاه بین المللی صنعتی باکو با محوریت ایران در راستای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشور‌های حاشیه دریای خزر است که می‌تواند گام مثبتی در جذب بازار صد‌ها میلیون نفری این کشور‌ها در صادرات تولیدات گیلان باشد.

محمود قاسم نژاد، با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید همواره بر تقویت نهاد‌های اقتصادی بوده است، افزود: ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه یکی از این اقدامات موثر برای تبدیل امکانات و توانمندی‌های بالقوه موجود کشور به بالفعل است.

او، به همکاری مطلوب نمایندگی وزارت خارجه در گیلان در مسیر تسهیل سفر زائران خارجی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۱۸ هزار نفر زائر غیرایرانی از طریق مرز آستارا برای شرکت در پیاده‌روی اربعین عبور کردند.

رضا پیرپیران، مسئول نمایندگی‌های وزارت خارجه در داخل کشور نیز در این دیدار تغییر در رویکرد اقتصادی دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در استان‌ها را از تأکیدات دکتر ظریف عنوان کرد و گفت: برای ارتقاء ارتباط نمایندگی وزارت خارجه با دستگاه‌ها و گسترش سطح مراودات تجاری با کشور‌های دیگر و نیز تسهیل امور مرتبط با مردم، خواستار انتقال دفتر وزارت خارجه به مرکز استان هستیم.

محمود رحیمی گرجی، مشاور معاون اداری-مالی وزارت خارجه نیز در این دیدار خواستار تشکیل شورای روابط خارجی در استان گیلان با عضویت دیپلمات‌های گیلانی وزارت خارجه برای  انتقال تجربیات در حوزه‌های بین‌الملل شد و گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان به مردم دیگر کشورها، رونق سفر گردشگران خارجی به این استان را به دنبال دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

گیلان در رونق تجارت بین‌الملل نقش آفرین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.