پرداخت۱۸۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قزوین

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: امسال ۱۸۸ میلیارد تومان برای هزار و ۳۶۷ طرح اقتصادی روستایی در قزوین تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری در همایش دهیاران استان گفت: امسال ۱۸۸ میلیارد تومان برای هزار و ۳۶۷ طرح اقتصادی روستایی در قزوین تسهیلات پرداخت شده که موجب اشتغال ۳ هزار و ۹۲۰ نفر شده است.

نجفی افزود: استان قزوین از هزار و ۱۲۸ آبادی دارای ۸۴۲ روستای دارای سکنه برخوردار است که ۶۳۰ روستای آن دارای دهیاری است و ۵۰ دهیاری آن توسط بانوان اداره می‌شود.

او اضافه کرد: در حوزه امکانات و خدمات زیرساختی هم اکنون روستا‌های بالای پنج خانوار قزوین از نعمت برق، ۸۶ درصد روستا‌ها از آب شرب سالم و بهداشتی و ۸۵ درصد آن‌ها نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گفته مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری، بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت ۱۰۰ درصد روستا‌های استان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارد که با وجود نیاز‌های موجود در این بخش به روزرسانی و تغییر شاخص‌های بهداشتی در این نقاط ضروری به نظر می‌رسد.

نجفی اضافه کرد: ۸۴ درصد روستا‌ها از امکانات ارتباطی و پوشش تلفن همراه برخوردار بوده و ۶۸ درصد از اینترنت بهره‌مند هستند.

او ادامه داد: راه‌اندازی شبکه، نظارت عالیه پروژه‌های روستایی استان، تشکیل هیات‌های رسیدگی به تخلفات دهیاران وکارکنان دهیاریها، راه اندازی ۱۳۰خانه ورزش روستایی و جذب نیرو در ۲۰ پایگاه آتش نشانی روستایی به همراه تشکیل و راه اندازی ۲۷ خانه سبز هلال احمر از جمله فعالیت‌های صورت گرفته دهیاران استان قزوین بوده است.

نجفی با اشاره به ترغیب روستاییان به گسترش فضای سبز از سوی دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: تامین هزینه‌های حداقل جاری بخشداری‌ها، آنان را با مشکل روبه رو کرده که گاهی ناچار می‌شوند وجوهی از اعتبارات روستاییان پرداخت کنند که این مساله مشکلات حقوقی را به وجود می‌آورد.

او اضافه کرد: امیدواریم با نگاه مثبت به مشکلات حوزه دهیاری‌ها در قانون بودجه سال ۹۹ کشور توجه و نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های مختلف از جمله آب شرب روستایی و برق صورت پذیرد.

در پایان این مراسم از نفرات برتر آزمون‌های مکاتبه‌ای سال ۹۷ و ۹۸، مسئولان برتر امور مالی دهیاری‌ها و طرح‌های برتر اقتصادی دهیاران استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

پرداخت تسهیلات به هزار و ۳۶۷ طرح اقتصادی روستایی

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.