پرداخت تسهیلات برای ساخت واحد‌های آسیب‌دیده سیل فارس

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: برای ساخت واحد‌های آسیب‌دیده سیل فارس تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرج‌الله نصیری با تشریح مراحل پرداخت وام‌ها و تسهیلات جبران خسارت در قالب تسهیلات احداث و تعمیرات مسکن، و کمک‌های معیشتی و کمک‌های بلاعوض به آسیب دیدگان گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده ۳۸۰۰ واحد در شیراز و سایر شهرستان‌های فارس در قالب واحد‌های تعمیری و ۱۹۸۳ واحد دراین مناطق در قالب واحد‌های نیازمند ساخت مجدد مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفت.

او افزود: برای اجرای عملیات احداث واحد‌هایی که نیازمند ساخت مجدد بودند تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و وام پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ساخت این واحد‌ها به پایان برسد.

نصیری ادامه داد: از مجموع واحد‌هایی که نیاز به احداث مجدد دارند تا کنون یک هزار و ۸۴۴ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، بانک با یک هزار و ۲۱۳ واحد عقد قرار داد کرده، برای یک هزار و ۴۰۹ واحد عملیات احداث آغاز شده و ۴۷۰ واحد در مرحله دیوار چینی و ۲۴۲ واحد در مرحله سقف زنی است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: بنیاد مسکن با مشارکت بانک‌های عامل در قالب تسهیلات بازسازی تعمیرات تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام تعمیرات برای واحد‌های شهری و روستایی، ۴۰ میلیون تومان وام ساخت واحد‌های روستایی، ۵۰ میلیون تومان وام ساخت واحد‌های شهری، تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام تامین وسایل و مایحتاج زندگی در قالب وام معیشتی برای هر واحد پرداخت کرده است.

نصیری اضافه کرد: علاوه بر این وام‌ها که با نرخ بهره اندک حداکثر ۴ درصد تصویب و پرداخت شده برای واحد‌های خسارت دیده احداثی و تعمیری وام‌های بلا عوض نیز بین ۳ تا ۵ میلیون تومان برای هر واحد پرداخت شده است.

او با بیان اینکه کار تعمیرات واحد‌های تعمیری تا شهریور ماه به پایان رسید، افزود: بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای پایان تعمیر ۳ هزار و ۸۰۰ واحد شهری و روستایی آسیب دیده از سیل در شهرستان‌های مختلف استان فارس در قالب تسهیلات و وام پرداخت شده است.

نصیری با بیان اینکه وام‌های معیشتی و بلاعوض برای جبران خسارت‌های سیل در شیراز و سایر شهرستان‌ها پرداخت شده است گفت: به ۳۸۰۰ واحد نیازمند تعمیرات ۱۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان وام بلا عوض تعمیری، به ۳ هزار و ۳۵۱ متقاضی وام معیشتی به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان و به ۶۸۶ متقاضی واحد‌های احداثی مبلغ ۵ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان وام بلا عوض ساخت پرداخت شده است.

او همچنین از اعطای سیمان رایگان برای واحد‌های احداثی و تعمیری در شهرستان‌های استان فارس در قالب هدیه مقام معظم رهبری با عاملیت بنیاد مستضعفان و با مشارکت بنیاد مسکن خبر داد و گفت: برای واحد‌هایی که نیاز به احداث مجدد دارند ۱۶ کیسه سیمان ۵۰ کیلوگرمی رایگان و برای واحد‌های تعمیری نیز به میزان لازم سیمان رایگان تامین و توزیع شده است.

نصیری تصریح کرد: تا کنون ۱۲۵ محموله سیمان در قالب ۶۸ هزار پاکت به افراد تحویل داده شده است و خط تولید سیمان نهاوند به صورت اختصاصی برای واحد‌های آسیب دیده از سیل استان فارس سیمان تولید می‌کند.
انتهای پیام/م

پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از سیل فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار