تخلفی از تاکسی‌های شناسنامه‌دار در کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین گفت: تخلفی از تاکسی‌های شناسنامه‌دار در کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد در برنامه زنده نگاه روز شبکه استانی دنا در خصوص ساماندهی و بهنیه‌سازی مصرف سوخت در کشور گفت: قبل از اجرای طرح بحث کارت هوشمند سوخت مطرح و مقدمات اجرای این طرح در حال فراهم شدن بود، اما در سهمیه‌بندی مصرف سوخت به دلیل اختلاف قیمت با کشور‌های خلیج فارس مشکلات قاچاق سوخت ایجاد شده بود.

او اضافه کرد: از سوی دیگر مصرف این انرژی بهینه نبود یعنی یک تا دو دهک جامعه بیشتر استفاده را از این موضوع می‌بردند و هشت دهک دیگر چندان استفاده از این منافع ملی نمی‌بردند و همین موضوع باعث اسراف شده بود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با وجود این مشکلات، دولت و نظام تصمیم گرفتند بر روی قیمت بنزین تجدید‌نظر شود و بعد از این قضیه در برخی شهر‌ها اعتراضاتی را شاهد بودیم و عده‌ای هم سوء استفاده کردند و اقدمات غیرقانونی و غیرمدنی هم داشتند. در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج تجمع و مطالبات به حقی داشتند که خوشبختانه با مدیریت خود مردم مشکلی ایجاد نشد.

او بیان کرد: در یکی دو شهر استان مشکلاتی ایجاد شد، اما آنجا هم مدیریت کردیم و حداقل خسارت وارد شد این طرح در راستای منافع خود مردم گرفته شد و حتی قرار شد سود ناشی از سهمیه بندی بنزین به حساب اقشار کم درآمد واریز شود که شب گذشته اولین قسط از این طرح به حساب مردم واریز شد و تا دوم آذر این کار ادامه دارد.

این مسوول در پاسخ به سوالی مبنی بر رصد بازار توسط مسوولان استان گفت: در اولین ساعت‌های اجرای این طرح بلافاصله جلسات متعدد شورای تامین و همچنین ستاد تنظیم بازار، شورای ترافیک و مدیریت بحران استان با دستور استاندار و حضور همه اعضا و معاونین تشکیل شد استاندار در این جلسات دغدغه داشتند که اجرای این طرح باعث فشار مضاعف بر مردم شود، ضمن اینکه کالا‌های اساسی مردم ذخیره و بازار مرتب رصد می‌شود.

فیلی در خصوص تاثیر سهمیه بندی بنزین در وضعیت حمل ونقل استان گفت: در سطح استان در حوزه حمل و نقل بالغ بر ۵۷ هزار خودرو اعم از سواری، وانت، کامیون و کامیونت و اتوبوس داریم که از این تعداد ۵۴ هزار دستگاه مشمول استفاده از بنزین می‌شوند سقف مصرف تاکسی‌ها ۴۰۰ لیتر، وانت بار‌ها ۳۰۰ لیتر، ون‌ها خودرو‌های سواری پلاک زرد سهمیه از ۴۰۰ به ۷۵۰ افزایش پیدا کرد.

او  با بیان اینکه مسافربر‌های شخصی که خارج از سیستم اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند به معضلی در استان تبدیل شده گفت: بخش دیگری از دغدغه ما تاکسی بیسیم ها، آژانس و تاکسی اینترنتی که تحت مدیریت سازمان شهرداری هستند که سهمیه آن‌ها اعلام نشده که این مشکل را به ستاد مرکزی اعلام کردیم که برای این خودرو‌ها سهمیه در نظر بگیرند تا با تظارت شهرداری و دولت خدمات به مردم ارائه شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه خودرو‌های شخصی از طریق راهداری ضابطه‌مند شوند، افزود: ما هم موظف شدیم سهمیه بیشتر این واحد‌ها را پیگیری کنیم که در حال حاضر ۹۳۰ دستگاه خودروی شخصی شناسنامه‌دار و با همکاری شهرداری ضابطه شوند.

او به تخلفات گزارش شده در چند روز اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: تعدادی از گزارشات در خصوص خورو‌های شخصی، آژانس‌ها درون شهری و برون شهری بوده و تاکنون تخلفی از تاکسی‌ها شناسنامه‌دار گزارش نشده است هر چند کنترل لازم صورت می‌گیرد البته در این راستا گشت‌های تعیین شده و چنانچه موارد خاصی دیده شود مطابق قانون برخورد و پروانه آن‌ها لغو می‌شود.

این مسوول با اشاره به اینکه شرایط کشور خاص و نیازمند همراهی و همکاری همه مردم و دستگاه‌ها هستیم، گفت: ما هم درصدد رفع مشکلات هستیم لذا همه در کنار هم باشیم. استانداری با مسوولان کشوری در تماس هستند و ان‌شاالله بتوانیم ناوگان مسافربری در سطح استان راه‌اندازی شود.

او با اشاره به ۲۶ جایگاه سی ان جی در سطح استان گفت: به غیر از سه مورد بقیه جایگاه‌ها فعال هستند، همچنین اداره کل استاندارد را موظف کردیم بر جایگاه‌های نصب کپسول و دوگانه‌سوز کردن خودرو‌ها که شاید غیراستاندارد باشد.

او به مشکلات استان در نتیجه سهمیه‌بندی بنزین اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح با کمبود‌هایی مواجه هستیم در استان شبکه و ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم از طرفی نیاز است که موارد معاینه فنی، صدور مجوز‌ها فعالتر شود.
انتهای پیام/غ

نظارت برنرخ کرایه تاکسی داران

برچسب ها: حمل و نقل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.