رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

توسعه اقتصادی در بافت فرسوده به کمک «ناحیه نوآوری»

نژاد بهرام گفت: تکمیل «ناحیه نوآوری» در بافت فرسوده منطقه ۹ تهران موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی این منطقه می‌شود.

توسعه اقتصادی در بافت فرسوده به کمک «ناحیه نوآوری»زهرا نژادبهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح برخی از انتقاد‌ها درباره صحبت‌های سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در صحن شورای شهر تهران مبنی بر ایجاد «ناحیه نوآوری» در منطقه ۲ (محدوده دانشگاه شریف) گفت: بیشتر اعضای شورای شهر تهران در انتقاد از سخنان ستاری درباره ایجاد «ناحیه نوآوری» بیان کردند که نباید ناحیه شکوفایی در محدوده غرب تهران و دانشگاه شریف متمرکز شود.

وی در توضیح اظهارنظر خود درباره احیای بافت فرسوده منطقه ۹ (جنوب دانشگاه صنعتی شریف) با ایجاد «ناحیه نوآوری» گفت: از سخنانم این‌گونه برداشت شد که من با برخی از اقدام‌های انجام شده  از جمله بستن معابر و پیاده راه‌ها و تخریب برخی از باغ‌ها در منطقه ۲ تهران برای ایجاد «ناحیه نوآوری» موافق هستم.

نژادبهرام تصریح کرد: تأکید من در صحن شورای شهر تهران بر آن بود که با ایجاد «ناحیه نوآوری» می‌توانیم رونق اقتصادی را در بافت فرسوده منطقه ۹ ایجاد کنیم.

توسعه اقتصادی در بافت فرسوده به کمک «ناحیه نوآوری»

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به مناطقی مانند امامزاده عبدالله(ع) و کارخانه پتوبافی ادامه داد: زمانی که ما در مدیریت شهری قصد تملک برخی از املاک محدوده مذکور را داشتیم، به دلیل برخی از مسائل مانند تملک املاک از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان، امکان تملک برخی از املاک منطقه ۹ برای ما فراهم نشد.


بیشتر بخوانید: بومی سازی و تحقق پذیری دو هدف حمایت از استارتاپ‌ها 


وی تأکید کرد: در گفت‌وگوی خود با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، این موضوع را مطرح کردیم که شما با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود کلان مدیریتی می‌توانید برخی از املاک دارای بافت فرسوده منطقه ۹ تهران را تملک کنید و با توسعه «ناحیه نوآوری» رونق اقتصادی را در آن مناطق رواج دهید.

نژادبهرام تأکید کرد: با تکمیل «ناحیه نوآوری» شغل و سرمایه ایجاد می‌شود و این سرمایه می‌تواند در بافت فرسوده رونق ایجاد کند و باعث بالا رفتن سطح زندگی ساکنان این مناطق شود.

انتهای پیام/

تملک کارخانه پتو بافی برای ایجاد «ناحیه نوآوری»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار