مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

مرکز نیکوکاری در مدارس علمیه برادران فعال می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده بین این نهاد و حوزه علمیه مرکز نیکوکاری در مدارس علمیه برادران ایجاد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان در دیدار با مدیرکل مرکز خدمات اجتماعی طلاب حوزه علمیه کشور بیان کرد: یکی از اقدامات این نهاد استفاده از ظرفیت‌های مختلف و بالقوه نیکوکاری به منظور به بالفعل رساندن آن برای دستگیری از نیازمندان است.

مومنی ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌های بالقوه، استفاده از توان طلاب در تبلیغ و تبیین زکات و انفاق در جامعه است در این زمینه طلاب می‌توانند به واسطه حضور در محافل مختلف و عرصه‌های متفاوت زمینه بسط و گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری، دستگیری از دیگران و زکات را فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اضافه کرد: یکی دیگر از عرصه‌هایی که حضور طلاب می‌تواند موثر باشد، مراکز نیکوکاری است تا فرهنگ انفاق و نوع دوستی در میان مردم نهادینه شود.

او گفت: هدف اصلی مراکز نیکوکاری ایجاد حفظ مسئولیت اجتماعی در بین مردم است در واقع در محله یک مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه اندازی و کار‌های مردم به خود مردم واگذار می‌شود، تا تعامل بین همه قشر‌ها انجام شود.

در ادامه مدیرکل مرکز خدمات اجتماعی طلاب حوزه علمیه کشور اظهارکرد: فعالیت‌های مرکز خدمات اجتماعی طلاب حوزه علمیه کشور، همسو با خدمات کمیته امداد است.

حجت الاسلام محمد حسین عدالت افزود: مرکز خدمات اجتماعی طلاب از سال ۱۳۸۳ آغاز بکار کرده است و تلاش می‌کند در حوزه ارائه خدمات اجتماعی، پشتیبانی لازم را برای طلاب ایجاد کند.

در ادامه مدیر حوزه علمیه استان هم گفت: باید نقش سازمان‌های اجتماعی و مردمی در میان مردم بیشتر تبیین و مشارکت اقشار مختلف بیش از پیش برجسته و قابل توجه شود تا بتوانیم با مشارکت و همراهی حوزه‌های علمیه مشکلات را حل و موانع را برطرف کنیم.

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا افزود: باید از ظرفیت‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری برای کاهش زمان و افزایش کیفیت خدمت رسانی به نیازمندان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ک

طبق تفاهم نامه ای مرکز نیکوکاری در مدارس علمیه برادران ایجاد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار