درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارائه تسهیلات به کارفرمایان با استخدام مددجویان کمیته امداد

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) از ارائه تسهیلات به کارفرمایان با استخدام مددجویان کمیته امداد خبر داد.

حجت الله عبدالملکی معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کارفرمایان به ازای استخدام هر مددجویان کمیته امداد تسهیلات ویژه‌ای دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات با استخدام ۱۰ نفر انجام می‌گیرد، گفت: به ازای استخدام و بیمه کردن هر نفر ۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

عبدالملکی ادامه داد: از سال گذشته رویکرد کمیته امداد از کارشناس محور به کارآفرین محور تغییر یافته است.

او افزود: در این طرح از کارآفرینان برتر و حرفه‌ای کشور درخواست می‌شود به دو طریق برای مددجویان کمیته امداد فرصت شغلی ایجاد کنند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در مدل کارآفرمایی کارآفرینانی که در تولیدی‌ها مشغول کارند ودر زمینه تولید و فروش مشکلی ندارند، در زمینه بهبود سرمایه گردش می‌توانند از مددجویان استفاده کنند، تصریح کرد: سال گذشته سقف این تسهیلات ۲۰ میلیون تومان و استخدام تا سقف ۵ نفر برای هر کارآفرین بود.

عبدالملکی ادامه داد: پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای یک واحد تولیدی متوسط می‌تواند مبلغ قابل توجهی باشد و آن‌ها می‌توانند سرمایه در گردش بهبود بخشند و خط تولیدی جدیدی راه اندازی کنند.

او با بیان اینکه در مدل دوم این طرح کارآفرینان مددجویان کمیته امداد را استخدام نمی‌کنند بلکه به آن‌ها کمک می‌کنند تا یک واحد تولیدی خرد را افتتاح کنند، تصریح کرد: در این روش کارآفرین در جریان قرار می‌گیرد و یک زنجیره تولیدی خرد را راه اندازی می‌کند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد گفت: امسال بیش از ۸۰۰ کارآفرین به مجموعه کمیته امداد وارد شدند و هیچ رابطه استخدامی‌ای با مجموعه ما ندارند.

او درباره منفعت این طرح برای کارآفرینان گفت: قراردادی بین راهبر شغلی و مددجوی کمیته منعقد می‌شود در چارچوب این قرارداد کمیته امداد منافعی برای این راهبر شغلی درنظر می‌گیرد.


بیشتربخوانید: ایجاد ۱۷۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد تا پایان سال


عبدالملکی ادامه داد: کمیته امداد مبالغی به صورت بلاعوض بابت مشاوره‌های شغلی، آموزش‌های ارائه شده به کارآفرینان پرداخت می‌کند.

او افزود: در تهیه تجهیزات برای طرح شغلی سودی برای راهبر شغلی خانواده‌ی تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته می‌شود.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه در هر استان هیئتی به عنوان هیئت شناسایی و نظارت بر راهبران شغلی وجود دارد، گفت: خبره‌های کسب و کار استان از طرف مجموعه ما شناسایی شده است که یکی از وظیفه‌های آن‌ها شناسایی کارآفرینان برتر آن استان است.

او با بیان اینکه امسال ۱۲۰۰ نفر برای اجرای طرح راهبرانه به ما مراجعه کردند، گفت: طرح ۸۰۰ تصویب شده است که ۳۱ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌کند.

عبدالملکی گفت: ۶۸ هزار فرصت از اول امسال برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است همچنین مجموعه ما برای مددجویان مناطق محروم و کم برخوردار نیز تسهیلات ویژه تری در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار