انجام مطالعات برای شناسایی معادن معدنی کردستان

با هدف شناسایی ظرفیت‌های معدنی کردستان مطالعات ژئوفیزیک واکتشافات نوین پهنه‌های سقز، بیجار و قروه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از سنندج ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه کار مطالعات زمین شناسی ۴ پهنه سقز، بیجار، قروه و دیواندره در دستور کار قرار گرفته است گفت: از این ۴ پهنه فقط پهنه دیواندره باقی مانده که منتظر مجوز برای پرواز‌های ژئوفیزیک است.

دره وزمی هدف از انجام این مطالعات را شناسایی معادن غنی، جلوگیری از خام فروشی، ایجاد صنایع معدنی و اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: در جلسه امروز نتایج مطالعات قروه ارائه شد که در نتیجه آن ۲۱ نقطه امید بخش معدنی شناسایی شده است.

وی همچنین یکی دیگر از اهداف مطالعات معدنی را شناسایی معادن آهن برای تکمیل زنجیره فولاد عنوان کرد و گفت: زنجیره فولاد شامل ۴ مرحله از کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولاد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: کارخانه کنستانتره هم اکنون فعال است و احداث کارخانه گندله هم در مراحل پایانی است و برای احداث کارخانه آهن اسفنجی و فولاد در شهر‌های بیجار و قروه مقدمات کار انجام شده است.

اصغر زاده مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایمیدرو وزارت صمت هم از سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد تومانی این شرکت برای انجام مطالعات معدنی در استان خبر داد و گفت: این مطالعات برای شناسایی معادن معدنی از قبیل طلا، سنگ آهن، مس وروی انجام شده است.
انتهای پیام/ف

انجام مطالعات بیشتر برروی معادن کردستان

 

برچسب ها: زمین شناسی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.