مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: به برکت انقلاب اسلامی زمینه حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم است و هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز در همایش طلاب خواهران حوزه های علمیه استان اردبیل گفت: گسترش عدالت در تمامی زمینه ها از جمله آموزشی، اقتصادی و جنسیتی از الویت های نظام اسلامی است به طوری که امروز از حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه‌های کشور بیشتر آنها خواهران هستند.

او با بیان اینکه امروز از ۱۰۳ هزار مدارس آموزش و پرورش کشور بیشتر آنها ویژه دختران است، اظهار داشت: همچنین تعداد حوزه‌های علمیه خواهران بشتر از حوزه‌های علمیه برادران است و این امر بیانگر توجه مسئولان به قشر بانوان می باشد.

بهجت پور تخصصی کردن آموزش را از الویت‌های مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بر شمرد و افزود: ارتقای توانایی حوزه‌های علمیه و ایجاد شرایط مناسب در بیرون از حوزه از دیگر اولویت‌هاست.

او ادامه داد: با هدف ایجاد فرصت مناسب به خواهران طلاب در جامعه و استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه‌ها با دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی کشور در حال تعامل و رایزنی هستیم.

 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اساسنامه حوزه‌های علمیه خواهران تهیه و تقدیم مقام معظم رهبری شده و به تصویب معظم له رسیده و با اجرای دقیق آن شرایط فعالیت بهتر از قبل خواهد شد.

بهجت پور بیان کرد: اختصاص ۱۰ درصد از استخدام‌های وزارت آموزش و پرورش به حوزه های علمیه برادران و خواهران در کمیته شورای انقلاب فرهنگی چندی پیش به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/ع

تخصصی کردن آموزش از الویت‌های مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است

 

برچسب ها: طلاب ، حوزه علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.