درمان نامناسب، از کبد چرب سرطان می سازد/کبد چرب را چگونه درمان کنیم؟

عدم پیشگیری از ابتلا و یا عدم درمان صحیح کبد چرب آن را به بیماری پیشرفته سیروز و حتی سرطان سلول‌های کبدی تبدیل می کند.

کبد چرب شایع ترین بیماری مزمنفرزانه باقر زاده، رئیس انجمن تغذیه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، با بیان این که بیماری کبد چرب در اکثر جوامع و در تمام سنین به خصوص در کودکان و نوجوانان دیده می شود، گفت: رژیم غذایی مناسب،کاهش وزن اصولی از طریق افزایش فعالیت بدنی مانند ۱۵۰ دقیقه ورزش یا ۷۵دقیقه  ورزش شدید در هفته از جمله توصیه های پزشکی برای درمان کبد چرب است.

او افزود: افزایش مصرف سبزیجات، میوه، شیر و لبنیات کم چرب و کاهش مصرف غذا‌های پرچرب، فست فود و تنقلات در دوره ی درمان کبد چرب ضروری است.

او افزود: این بیماری در اثر تجمع چربی به ویژه تری گلیسرید در سلول‌های کبدی به میزان بیش از پنج تا ده درصد وزن کبد و بدون مصرف الکل ایجاد می‌شود.

باقر زاده گفت: عدم پیشگیری از ابتلا و یا عدم درمان صحیح کبد چرب آن را به بیماری پیشرفته سیروز و حتی سرطان سلول‌های کبدی تبدیل می کند.

رئیس انجمن تغذیه استان البرز از افزایش سرعت شیوع بیماری کبد چرب خبر داد و افزود: تغییر سبک زندگی از قبیل افزایش بی تحرکی و روی آوردن به غذا‌های پرچرب و پرکالری از مهمترین موارد تاثیرگذار در این بیماری است.

او با اشاره به این که هفتاد یا هشتاد درصد از بیماران مبتلا به کبد چرب چاق هستند، گفت: این بیماری بدون علامت است و با مشاهده بالا بودن آنزیم‌های کبدی در آزمایش‌های خون و یا سونوگرافی شکم به صورت اتفاقی دیده می‌شود.

انتهای پیام/ر.خ

کبد چرب، شایع ترین بیماری مزمن

برچسب ها: کبد چرب ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.