هاشمی رفسنجانی گفت: با ساخت برج میلاد، برج آزادی برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی به انزوا کشیده شده است.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات بازدید خود از برج آزادی تهران گفت: از اسناد قدیمی و تجهیزات موجود در انبار‌های برج آزادی مانند نقشه‌های اولیه برج، تجهیزات به کار گرفته شده برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی قبل از انقلاب نمایشگاه جدیدی ترتیب داده بودند که از من خواستند برای افتتاح آن به برج آزادی بروم که من نیز قبول کردم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت برج آزادی از لحاظ فیزیکی به چه شکل است، افزود: همان‌گونه که می‌دانید برج آزادی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی اداره می‌شود که در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به بازدید خود از دیگر قسمت‌های برج آزادی گفت: در افتتاح نمایشگاه از من خواستند از دیگر قسمت‌های برج آزادی نیز دیدن کنم که در این بازدید قسمت‌هایی را به من نشان دادند که نیاز به بازسازی داشت و مدیران مجموعه از شهرداری تهران تقاضای کمک مالی  داشتند.


بیشتر بخوانید: جزئیات دیدار هاشمی با جهانگیری 


او تاکید کرد: در بازدید از مجموعه‌ها و اماکن همواره از من می‌خواهند که مساعدت های مالی از سوی شهرداری تهران انجام شود و من نیز به آن‌ها قول مساعدت می‌دهم، اما عملی شدن قول‌های داده شده بستگی به شرایط و عملکرد مدیریت شهری دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نوشتن نامه به شهردار تهران برای بررسی و اختصاص بودجه جهت مرمت برخی از قسمت‌های برج آزادی گفت: یکی از مسائل مورد توجه فعال کردن ظرفیت فرهنگی برج آزادی است که متاسفانه با راه اندازی برج میلاد و احداث مجموعه‌های فرهنگی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت، برج آزادی در انزوا قرار گرفته است.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این نکته که ظرفیت برج آزادی برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی ظرفیت بالایی است، تصریح کرد: برج آزادی دارای چند سالن برگزاری مراسم است و با توجه به اینکه سالیانه نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر از این برج بازدید می‌کنند مدیران شهری باید برای فعال کردن ظرفیت فرهنگی برج آزادی تلاش کنند.

انتهای پیام/

قول مساعدت هاشمی برای مرمت برج آزادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار