پیام دبیر هفته کتاب به مناسبت ششمین دوره‌ کتابگردی

دبیر هفته کتاب همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و به مناسبت ششمین آیین «کتابگردی» پیامی صادر کرد.

پیام دبیر هفته کتاب به مناسبت ششمین دوره‌ی کتابگردی

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران،دبیر هفته کتاب به مناسبت ششمین آیین «کتابگردی» پیامی صادر کرد.

پیام نیکنام حسینی‌پور به مناسبت ششمین آیین «کتابگردی» به این شرح است:

«کتابفروشی‌ها، کانون‌های فرهنگی بر محور کتاب هستند و در هر کجا که باشند، چه در محله‌ها و چه در مجموعه‌های تجاری در زمره فرهنگی‌ترین فروشگاه‌ها به شمار می‌روند. این واحدهای صنفی کارکردی دوگانه دارند؛ از یک سو کالاهای آن‌ها از جنس هنر، آگاهی و دانش است و از سوی دیگر به عنوان کانون‌های فرهنگی، پاتوق اهل فرهنگ و محل تردد و گفت‌و‌گوی فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان هستند.

این کارکرد دوگانه کتابفروشی‌های محلی نه تنها موجب ارتقای سطح فرهنگی مناطق شهری می‌شوند بلکه یقینا در درازمدت و به نحو غیرمستقیم، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارند.

پویش ملی کتابگردی که با هدف حمایت مادی و معنوی از این کانون‎‌های فرهنگی ایجاد شده، همزمان با آخرین پنج‌شنبه هفته کتاب (۳۰ آبان‌ماه) در سراسر کشور برگزار می‌شود و اکنون پس از شش سال به دلیل حضور اصحاب هنر و اندیشه و فکر به پویشی پُرشور و ثمربخش تبدیل شده است.

بنابراین از همه فعالان و دست‌اندرکاران عرصه نشر اعم از پدیدآورندگان، ناشران، کتابفروشان، چاپخانه‌داران، مراکز توزیع کتاب، همچنین تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی و سازمان‌های مردم نهاد و مروجان کتابخوانی، خبرنگاران حوزه کتاب، اهالی فرهنگ و هنر و دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها دعوت می‌کنم با شرکت در پویش «کتابگردی» و خرید کتاب، «حال خوش خواندن» را با دوستان و عزیزانشان تقسیم کنند.

وعده دیدار ما پنج‌شنبه(۳۰ آبان‌ماه) در کتابفروشی‌های سراسر کشور»

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
حال خوش همراه با آرامش