کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه به توصیف مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است اشاره کرد .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه به توصیف مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است اشاره کرد و گفت : می‌توان از ظرفیت نهاد کتابخانه‌های عمومی برای معرفی کرمانشاه به عنوان چهره زیبای ایران استفاده کرد.

او با تاکید براینکه توجه ویژه مسوولان ملی به استان کرمانشاه ضرورت دارد، گفت : راه‌اندازی کتابخانه مرکزی به عنوان کتابخانه مرجع و گسترش شبکه کتابخانه‌ها در سراسر استان، یکی از راهکار‌هایی است که کمک می‌کند تا این چهره زیبا به همگان معرفی شود.

او افزود: در تاریخ مذهبی و دینی با کتاب انس گرفته‌ایم و در دین مقدس اسلام نخستین جمله‌ای که به پیامبر اکرم (ص) وحی می‌شود، همان خواندن است.

او افزود: اگر جامعه بخواهد راه رستگاری را طی کند و توانمند باشد، به دانایی نیاز دارد و هم فرهنگ ملی و هم فرهنگ دینی ما را به خواندن ترغیب می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: از زمانی که در استان ورود پیدا کردیم بحث کتابخانه مرجع مطرح بود و اگر قرار است یک کار زیرساختی و جامع در بحث کتابخوانی شکل گیرد توجه به این پروژه است که از سوی استاندار و مسوولان مربوطه اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

الهی تبار با تاکید براینکه تلاش می‌کنیم دسترسی مردم به کتاب را بیشتر کنیم، افزود: برای این امر روستا‌های بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت را احصا کرده‌ایم و در اختیار فرمانداران قرار داده‌ایم و تلاش داریم دسترسی به کتاب در همه این شهر‌ها و روستا‌ها اتفاق بیفتد و اکنون از نظر کمی و کیفی وضعیت مناسبی داریم.

او گفت: دفاع مقدس در استان کرمانشاه آغاز و خاتمه پیدا کرد و رشادت‌ها و مقاومت‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در این استان وجود دارد که باید معرفی شود .

 

 

انتهای پیام/د

معرفی ظرفیت نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان چهره زیبا

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار