باد‌های سرد شمالی دمای سیستان و بلوچستان را ۱۰ درجه سردتر می‌کند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بعداز ظهر امروز وزش باد‌های نسبتا شدید و سرد شمالی در شمال این استان آغاز میشود که ضمن کاهش شدید دمای هوا در نقاط مستعد احتمال خیزش گرد و خاک موقتی وجود دارد.

باد‌های سرد شمالی دمای سیستان و بلوچستان را ۱۰ درجه سردتر می‌کندعلی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از پنجشنبه شب با تقویت جریانات شمالی و ریزش هوای سرد در استان دمای هوا به شکل محسوسی سردتر می‌شود به طوریکه انتظار می‌رود اعداد دماسنج‌ها بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش یابد.

او ادامه داد: نفوذ این جریانات سرد به سیستان و بلوچستان همراه با وزش باد‌های شدید در شمال استان خواهد شد که با شدت کمتر در مرز شرقی و نوار غرب استان نیز جریان خواهد داشت.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این شرایط پیامد‌هایی نظیر کاهش شدید و احتمال خیزش گرد و غبار را در پی خواهد داشت. البته با توجه به سرمای هوا احتمال مه آلود شدن برخی محور‌های مواصلاتی بویژه نقاط کوهستانی وجود دارد.

او  از تداوم فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی بارش همچنان تا بامداد جمعه در غالب نقاط استان بویژه مناطق مرکزی، جنوب، سواحل و روی دریا ادامه دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ نیز در این مدت در اغلب نواحی استان وجود دارد، افزود: با توجه به میزان بارندگی‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

او بیان کرد: همچنین در این مدت دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

باد‌های سرد شمالی در سیستان و بلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار