چابهار دروازه توسعه اقتصادی افغانستان است

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: چابهار با موقعیت مناسب و متصل به آب‌های آزاد دروازه توسعه اقتصادی افغانستان است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در ترانزیت و حمل ونقل داشته باشد.

چابهار دروازه توسعه اقتصادی افغانستان است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران اظهار داشت:چابهار موقعیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، بازرگانی و سیاسی بین ایران و افغانستان دارد.

او افزود: محصولات کشاورزی، معادن و سایر کالا‌های تولیدی افغانستان از طریق چابهار به کشور‌های مختلف صادر می‌شود و خیلی خوشحال هستیم که مسیر کوتاهی با چابهار داریم.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران ادامه داد: راه‌اندازی شعب بانک، تسهیل مبادلات بازرگانی، راه‌اندازی اتاق مشترک و حل مشکلات پیش رو از تاکیدات است که امیدواریم مسئولان ۲ طرف در رفع این موارد تلاش کنند.

او  تصریح کرد: حل مشکلات سرمایه‌گذاران افغانستان در زمینه خروج و مراجعت، اقامت، گواهینامه و در نظر گرفتن مشوقات برای حضور بیشتر تجار در چابهار از ضرورت‌هاست.

لیوال بر توسعه روابط ایران و افغانستان تاکید کرد و افزود: این ۲ کشور از دیرباز روابط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی عمیقی داشته و دارند.

او  بیان کرد: از مدیرعامل منطقه آزادچابهار، مدیران و مسئولان برای همکاری با تجار افغانستان قدردانی می‌کنم که در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری همکاری لازم داشته‌اند.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان گفت: چابهار اکسیژن افغانستان است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی ما دارد و باید تمام زیرساخت‌ها در این منطقه برای تجار آماده شود.

سفیر جمهوری اسلامی افعانستان در سفری سه روزه به سیستان و بلوچستان با حضور در چابهار با تجار، بازرگانان افغان و اعضا اتاق بازرگانی دیدار و از کارخانه‌های تولیدی و خدماتی سرمایه‌گذاران افعانستان بازدید کرد.

بازدید از بندرشهیدبهشتی و کلانتری، نوار ساحلی چابهار به گواتر، کوه‌های مریخی و مناطق تفریحی و گردشگری، مجتمع تجاری، کارخانه‌های پتروشیمی و فولاد از دیگر برنامه‌های سفیر جمهوری اسلامی افغانستان به چابهار است.

انتهای پیام/ع

چابهار موقعیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار