ذخیره کالاهای اساسی تا یکسال/ جذب۷۹۱ تن برنج برای خراسان جنوبی

معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان جنوبی از ذخیره سازی کالاهای اساسی برای یکسال در استان خبرداد و گفت:۷۹۱ تن برنج برای استان در حال جذب است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جویبان معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر موجودی کالای اساسی در استان وجود ندارد و ذخیره سازی کالا‌ها تا یک سال برای استان انجام شده است.

او از جذب ۵۴۱ تن برنج هندی تنظیم بازار برای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این برنج‌ها جذب و بر اساس میزان درخواست نیاز شهرستان‌ها در سطح استان توزیع می‌شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، قیمت هر کیسه برنج هندی طرح تنظیم بازار را ۶۵ هزار تومان اعلام کرد.

رفع محدودیت واردات برنج پاکستانی

جویبان همچنین در خصوص برخی گزارشات در مورد کمبود برنج پاکستانی در استان نیز گفت: کمبود این کالا به دلیل اعمال برخی محدودیت‌ها در ثبت سفارشات برنج پاکستانی در جهت حمایت از تولید داخل بوده است.

او با بیان اینکه این محدودیت تا پایان آبان ماه بوده و از ابتدای آذرماه رفع می‌شود، بیان کرد: هم اکنون در حال جذب ۲۵۰ تن برنج پاکستانی برای استان هستیم که به محض رفع محدودیت‌ها جذب می‌شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: این برنج‌ها بعد از جذب به قیمت ۹۰ هزار تومان در سطح بازار توزیع می‌شود.

جویبان افزود: در زمینه مرغ و گوشت قرمز نیز در حال حاضر مشکلی در سطح استان وجود ندارد.

انتهای پیام/ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار