سرمایه‌گذاری ترکیه در اوراق خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت

سرمایه‌گذاری ترکیه در اوراق خزانه‌داری آمریکا در ماه سپتامبر به شدت کاهش یافت.

سرمایه‌گذاری ترکیه در اوراق خزانه‌داری آمریکا کاهش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون العالم، سرمایه گذاری ترکیه در اوراق خزانه داری آمریکا در ماه سپتامبر گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸، حدود ۸۷ درصد کاهش داشت. کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش شدید سرمایه گذاری ترکیه در اوراق خزانه داری آمریکا، نشانه ادامه تاثیر بحران لیره در بازار داخلی ترکیه و نیاز این کشور به ارز‌های خارجی است.

بر اساس آمار‌های وزارت خزانه داری آمریکا، سرمایه گذاری ترکیه در اوراق این وزارتخانه در ماه سپتامبر به پایین‌ترین میزان در دستکم ۱۵ سال گذشته سقوط کرد. در حالی که سرمایه گذاری ترکیه در اوراق خزانه داری آمریکا در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ به حدود ۱۳ میلیارد دلار رسیده بود، این میزان در ماه سپتامبر گذشته به کمتر از ۲ میلیارد دلار سقوط کرد.

حجم سرمایه گذاری ترکیه در اوراق خزانه داری آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۸، حدود ۳۰ میلیارد دلار بود. بحران لیره ترکیه باعث کاهش شاخص‌های اقتصادی از جمله در بخش‌های مستغلات، گردشگری و قدرت خرید مردم و نیز کاهش اعتماد سرمایه گذاران و مصرف کنندگان در اقتصاد این کشور شد.

آنکارا به دنبال ایجاد سازوکار جدید پرداخت با ”لیره دیجیتال“ است تا ابزار‌های جدید مالی برای اقتصاد ترکیه ایجاد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار