معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

مشکلات کشور با مسئولیت‌پذیری جوانان برطرف می‌شود/مردم سیستان و بلوچستان مردمانی کم‌توقع، با بصیرت و امیدوار به آینده کشور هستند

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در کشور هر افتخاری کسب شده خالق آن معمولاً جوانان بوده‌اند و امید داریم جوانان کشور و در صدر آن جوانان سیستان و بلوچستان بار دیگر در زمینه حل مشکلات کشور این رویداد را رقم بزنند.

مشکلات کشور با مسئولیت‌پذیری جوانان برطرف می‌شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهرداد بذرپاش معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صبح امروز در آیین اختتامیه بزرگترین رویداد سیاست گذاری و استارت‌آپی در حوزه توسعه پایدار سیستان و بلوچستان، اظهار کرد:مردم سیستان و بلوچستان مردمانی کم‌توقع، با بصیرت و امیدوار به آینده کشور هستند.

او افزود: عمده جمعیت کشور را امروز جوانان متولد پس از انقلاب تشکیل می‌دهند و این ظرفیت در کنار مراکز متعدد دانشگاهی و علمی با محرومیت‌های فعلی کشور به ویژه در استانی مثل سیستان و بلوچستان همخوانی ندارد، بنابراین باید حلقه مفقوده را پیدا کرد.

او  ادامه داد: ما نباید منتظر آمدن یک دولت یا مجلس باشیم که با فشردن یک دکمه بتواند همه مشکلات موجود از جمله بیکاری، مشکلات معیشتی و ... را حل کند و از طرفی ما نباید همیشه به عنوان منتقد عمل کنیم.

بذرپاش تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور نیازمند تغییر نگاه هستیم و برگزاری این رویداد نمونه‌ای از این تغییر نگاه برای یافتن حلقه مفقوده است. ایجاد اشتغال با رویکرد اجتماعی و نگاهی فراتر از نگاه صرف اقتصادی از جمله راه حل‌های حل مشکلات کشور به ویژه در استانی باظرفیت و محروم مانند سیستان و بلوچستان است.

رئیس هیئت مدیره بنیاد احسان گفت: امروز با نشستن و خرده گرفتن و منتظر مسئولان ماندن مشکلات کشور برطرف نمی‌شود. ما در ستاد اجرایی و بنیاد برکت با نگاهی نو کار را از استان سیستان و بلوچستان آغاز کردیم و تاکید داریم نگاه‌ها به این استان محروم و فوق‌العاده باظرفیت معطوف شود.

او  خاطرنشان کرد: امروز وظیفه جوانان سیستان و بلوچستان است که به رهبران جنبش اجتماعی حل مسئله تبدیل شوند. در کشور هر افتخاری کسب شده خالق آن معمولاً جوانان بوده‌اند و امید داریم جوانان کشور و در صدر آن جوانان سیستان و بلوچستان بار دیگر در زمینه حل مشکلات کشور این رویداد را رقم بزنند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: جوانان تحصیلکرده کشور زیاد است، صرفا با نقد کردن مشکلات کشور حل نمی‌شود، در سیستان و بلوچستان برخلاف ظرفیت‌ها و استعداد‌های بسیار، مشکلات زیادی وجود دارد که باید با استفاده از دانش و پژوهش و ایده ها، راهکاری برای برطرف کردنشان پیدا کنیم.

او  ادامه داد: اگر در نگاه‌ها تغییر ایجاد نکنیم، نشستن و خرده گرفتن پیشرفتی ایجاد نمی‌کند، ما در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد احسان کار را از سیستان و بلوچستان شروع کردیم استانی که سرشار از استعداد است، اما کمتر دیده شده است، استقبال از این برنامه بسیار خوب بود، هم ایده‌ها و هم اقبال خوب بود.

بذرپاش تصریح کرد: باید روحیه خودباوری را در خود نهادینه کنید، عزم خود را برای تبدیل ایده به فرصت جزم کنید، امروز وظیفه جوانان ایرانی این است که رهبران جنبش حل مسئله در کشور شوند، زیرا امروز بیشتر از همیشه به رهبران اجتماعی حل مسئله نیاز داریم.

او  ادامه داد: با این اقدامات در تاریخ ماندگار می‌شوید، باب حل مشکلات مردم را گشودن راهی برای ماندگار شدن در تاریخ است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد: باید مشکلات استان را به مدد تفکر، ایده و پژوهش برطرف کنیم، اگر ایده‌ها و اقدامات پژوهشی در بسته بندی‌های خوب و مناسب ارائه شود، قطعا هم مردم و هم مسؤولان بهتر استقبال می‌کند.

انتهای پیام/ع

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار