آیت الله سعیدی عنوان کرد؛

ضرورت تسریع در تکمیل شبکه ملی اطلاعات / مسئولان جلوی گرانی ها را بگیرند

امام جمعه قم گفت:تکمیل شبکه ملی اطلاعات دست دشمن را از دست‌اندازی به فضای عمومی جامعه قطع می‌کند.

ضرورت تسریع در  تکمیل شبکه ملی اطلاعات / مسئولان جلوی گرانی ها را بگیرندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقمآیت‌الله سیدمحمد سعیدی،امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم در مصلای این شهر، با اشاره به حواشی ایجادشده در روز‌های اخیر در کشور اظهار کرد: برخی در این روز‌ها حاشیه درست کردند و بلوایی به پا کردند که در مدتی که از انقلاب می‌گذرد گرچه این اتفاقات به ظاهر کوچک بود و سریع خنثی شد، اما پیچیدگی‌هایی داشت.

او با تاکید بر اینکه حامل‌های انرژی در ایران ارزان‌ترین قیمت را در دنیا دارد گفت: بنابر برنامه پنجم توسعه اصلاح تدریجی بنزین به گونه‌ای که به مردم فشار نیاورد و باعث تورم نشود پیش‌بینی شده بود که با تعلل مجلس و دولت به تاخیر افتاد.

امام جمعه قم با اشاره به اقدام وزارت نفت در خارج کردن کارت‌های سوخت از چرخه استفاده مردم بیان کرد: با این کار دولت و اسراف در مصرف بنزین و قاچاق بنزین ارزان و ضرورت کمک‌های معیشتی به مردم و محرومین به ناچار این تصمیم کلان در جلسه سران سه قوه گرفته شد که قیمت بنزین گران شود.

او تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همچون روش و سیره امام راحل حمایت از تصمیم کارشناسی سران سه قوه برای حمایت از نظر مردم را امری لازم می‌دانند و به همین خاطر رهبری از تصمیم سران سه قوه حمایت خود را با قاطعیت اعلام کردند.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه مواضع قاطع رهبری در همه موارد بر طبق شرع و قانون فصل‌الخطاب است گفت: تجربه نشان داده مصلحت اداره کشور و مردم در پیروی از منویات رهبر انقلاب است.

او با تاکید بر اینکه ملت با جداکردن صف خود از آشوب‌طلبان در راهپیمایی‌های گسترده‌ای که در تمام استان‌ها در حال برگزاری است بصیرت خود را نشان دادند گفت: مردم بصیر و ولایی قم هم در راهپیمایی روز گذشته بیعت خود را با آرمان‌های امام و شهدا اعلام کردند و بیزاری از آمریکا و انگلیس جستند.

امام جمعه قم با تقدیر از اقدام مخلصانه و انقلابی مردم در حمایت از امنیت کشور گفت: توطئه گسترده در راه‌اندازی بلوا و آشوب و جنگ امنیتی و گسترش آن و تخریب اموال عمومی و خصوصی ناکام ماند و نیرو‌های امنیتی و انتظامی و با حضور به موقع مردم و بسیج توطئه را خنثی کردند.

او گفت: همانگونه که معلوم است دشمن جنگ همه‌جانبه اقتصادی را علیه مردم ایران شدت بخشیده و راهکار پیروزی بر دشمن تحقق راهبرد صیانتی تقویت تولید ملی و کارآفرینی است که البته دورزدن تحریم‌ها هم مهم است، اما جنبه تاکتیکی دارد.

سعیدی عنوان کرد: ما باید سیاست‌های تکیه به داخل را آنچنان محکم کنیم که اگر تحریم‌ها هم برداشته شد به حرکت تکیه بر داخل ضربه وارد نشود؛ در داخل کشور ظرفیت‌ها بسیار است و اگر بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم تهدید‌ها و تحریم‌ها تبدیل به فرصت خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه قبل از اینکه کشور وارد سالمندی شود باید از فرصت جمعیت جوان در سال‌های پیش رو استفاده کرد افزود: استفاده از صندوق توسعه ملی برای مواقع ضروری است و دولتمردان باید با تقویت اقتصاد و رونق ملی اقتصاد ایران اسلامی را در مقابل طراحی دشمن ضد ضربه و محکم کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در روز‌های قبل با قطع ارتباط اینترنتی شاهد قطع ارتباط دشمنان با عوامل و مزدوران داخلی بودیم بیان کرد: از سوی دیگر پیام‌رسان‌های بومی فعال و اثرگذار بودند و این نشان می‌دهند تسریع تکمیل شبکه ملی اطلاعات دست دشمن را در دست‌اندازی به فضای عمومی جامعه قطع می‌کند.


بیشتر بخوانید:اقامه نماز جمعه قم، فردا به امامت آیت الله سعیدی


انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار