کارت امن چیست؟

رئیس پلیس فتای قم توصیه کرد یکی از کارت های بانکی خود را به عنوان کارت امن قرار دهید.

کارت امن چیست؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،و به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای قم برای استفاده ایمن کاربران توصیه کرد: یک کارت بانکی خود را به عنوان کارت امن قرار دهید، هرگز آن را به درگاه‌های اینترنتی و حتی درگاه‌های فروشگاه متصل نکرده و رمز دوم آن‌را نیز فعال نکنید و موجودی اصلی حساب خود را در حساب متصل به این کارت قرار دهید.

سرهنگ موالی گفت:برای فرزندان خود کارت بانکی مجزا با تعیین سقف برداشت روزانه تهیه کرده و در صورت امکان در هنگام خرید‌های اینترنتی، آن‌ها را همراهی کنید.

رمز عبو را خودتان وارد کنید

او ادامه داد: حتی‌المقدور دو کارت بانکی مجزا برای خرید روزانه و استفاده از پوز‌های فروشگاهی و خرید‌های اینترنتی با استفاده از رمز دوم اختصاص دهید و در هنگام خرید‌های اینترنتی، از معتبر بودن فروشگاه و درگاه بانکی اطمینان حاصل و هنگام استفاده از پوز‌های فروشگاهی، رمز عبور را شخصاً وارد کنید.

رئیس پلیس فتای قم  بیان کرد: به میزان نیاز و ضرورت از کارت اصلی یا همان کارت امن، مبلغ مورد نظر را از طریق عابربانک و خود پرداز بانک‌ها به کارت‌های روزانه یا اینترنتی خود انتقال دهید.

سرهنگ موالی اظهار کرد: رمز عبور کارت‌های بانکی به ویژه کارت اصلی خود را در دسترس سایر افراد حتی فرزندان خود به علت عدم آگاهی مکفی آنان به موارد ایمنی قرار ندهید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: رمز عبور کارت‌های بانکی را بصورت دوره‌ای تغییر دهید و حتماً برای کارتی که با آن خرید اینترنتی انجام می‌دهید، رمز دوم یکبار مصرف یا پویا (OTP) را فعال کنید.

سرهنگ موالی بیان کرد: قابلیت اعلام پیامکی تراکنش‌های بانکی کارت‌های حساب خود را فعال و نرم‌افزار‌های بانکی همراه بانک خود را ترجیحاً از خود بانک مربوطه و یا سایت اصلی آن بانک دانلود و برروی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار