در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای طرح آمایشی برای نیازسنجی ساخت مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ساخت و ساز مدارس جدید را با همکاری دولت و خیرین مدرسه ساز انجام خواهیم داد.

اجرای طرح آمایشی برای نیازسنجی ساخت مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژهجواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعداد مدارس ویژه دانش آموزان اوتیسم در کشور اظهار کرد: اکنون ۲۹ مرکز اوتیسم دولتی و ۱۰ مرکز غیر دولتی ویژه این دانش آموزان مشغول به فعالیت هستند همچنین ۲۰۰ مدرسه ضمیمه هم برای کمک به پوشش تحصیلی این دانش آموزان داریم.

او ادامه داد: اوتیسم طیف‌های متفاوتی دارد و به شدت تعداد این افراد رو به رشد است بنابراین میزان تقاضا برای پوشش تحصیلی این دانش‌آموزان بیش از وضعیت فعلی است؛ اکنون در ۱۴ استان کشور دانش آموزان اوتیسم به صورت کلاس‌های ضمیمه تحصیل می‌کنند و مدرسه جداگانه‌ای برای آنها نداریم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در بخش دولتی و غیر دولتی تعداد مدارس اوتیسم را افزایش دهیم، گفت: البته بخشی از دانش آموزان مبتلا به اوتیسم که از بهره هوشی کافی برخوردار هستند در مدارس طرح تلفیقی تحصیل خواهند کرد، اما برای سایر دانش آموزان مدارس ویژه آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید: تلاش برای تکمیل ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره در مدارس


نیاز به ۲۰۰ مدرسه جدید ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه

حسینی از انجام طرح آمایشی ویژه تعیین فضا‌های آموزشی مناسب دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در سطح کشور با همکاری سازمان نوسازی مدارس خبر داد و اظهار کرد: در این آمایش طیف‌های هفت گانه زیر مجموعه آموزش و پرورش استثنایی، جنسیت دانش آموزان و شرایط جغرافیایی مورد توجه قرار می‌گیرد و بر همین اساس ساخت و ساز مدارس جدید را با همکاری دولت و حتی خیرین مدرسه ساز انجام دهیم.

او بیان کرد: اکنون با توجه به این آمایش نیازمند، ۲۰۰ مدرسه جدید ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه هستیم که به تدریج برای ساخت آن‌ها برنامه ریزی می‌کنیم.

انتهای پیام /

دانش‌آموزان اوتیسم نیازمند ۲۰۰ مدرسه جدید هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار