بشار جعفری اشغالگری آمریکا و سرقت نفت سوریه را محکوم کرد

نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت اشغالگری آمریکا بر چاه‌های نفت و سرقت منابع این کشور را محکوم کرده و لغو تحریم‌های اقتصادی علیه کشورش را خواستار شد.

بشار جعفری اشغالگری آمریکا و سرقت نفت سوریه را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره روند سیاسی در سوریه، اشغالگری آمریکا بر چاه‌های نفت و سرقت منابع این کشور را محکوم کرده و گفت: «لغو تحریم‌هایی را که تروریسم اقتصادی علیه کشور من به شمار می‌آید خواستاریم.»

بشار جعفری اعلام کرد: «بر اصولی که فعالیت کمیته قانون اساسی را سازماندهی می‌کند و در صدر آن‌ها، احترام به حاکمیت و یکپارچگی سوریه تاکید می‌کنیم. بزرگترین خطری که کمیته قانون اساسی را تهدید می‌کند تلاش برخی برای دخالت در آن و مانع تراشی در روند تلاش‌های آن به منظور محقق کردن اهدافی است که با منافع اصولی ملت سوریه در تضاد است.»

نماینده سوریه گفت: «ترکیه سرزمین‌های سوریه را اشغال کرده و تعداد زیادی از شهروندان سوریه را کشته و ده‌ها هزار نفر را نیز آواره کرده تا تروریست‌هایی را که پیروی اردوغان هستند در سرزمین‌های سوریه مستقر کند.»

پیش از این گیر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در جلسه شورای امنیت در این باره گفت: «اعضای کمیته قانون اساسی سوریه در خصوص طرحی اولیه به توافق رسیده اند. این اعضا به صراحت سخن می‌گویند و به توافق سیاسی پایبندند.» (بیشتر بخوانید)

این در حالی است که روز گذشته جیمز جفری، نماینده دولت آمریکا در امور سوریه گفت حضور نظامیان آمریکایی در میادین نفتی سوریه قانونی است!

جیمز جفری تاکید کرد: «حضور ما در میادین نفتی سوریه قانونی است. من بر این باورم این اقدام مغایرتی با حقوق بین الملل ندارد. ما هیچ کار غیرقانونی انجام نداده ایم.» (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
محکوم کردن خشک و خالی فایده ندارد اولتیماتوم بدهید بعد حمله کرده و ار خاک خود بیرونشان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
اردوغان در کنار آمریکایی ها دزدان سرگردنه هستند
آخرین اخبار