از تسلط بر سکو‌های بین المللی اسکواش جهان تا عشق‌های شیشه‌ای

بازیکنان مصری نقطه‌ی عطفی در تاریخ اسکواش هستند که در اکثر مسابقات بین المللی این ورزش عملکرد خوبی دارند.

از تسلط بر سکو‌های بین المللی اسکواش جهان تا عشق‌های شیشه‌ایبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عاصیم خلیفه رئیس فدراسیون اسکواش مصر در گفت و گو با الشرق الاوسط، درباره‌ی اسرار برتری و کارآیی بازیکنان مصری در مسابقات جهانی سال‌های اخیر گفت: مصر تاریخ طولانی و ریشه‌های عمیقی در این بازی دارد. بازیکنان قدیمی مدت زیادی برنده‌ی تورنمنت‌ها بوده اند و در سطح ملی و بین المللی به یک جایگاه معتبر رسیده اند.

او اضافه کرد: مصر دارای پایگاهی گسترده از بازیکنان با استعداد است که در اتحادیه ثبت شده اند و این امکان را برای انتخاب نماینده کشور در مسابقات بین المللی فراهم می‌کنند. این جوانان هستند که به ما فرصت می‌دهند بدرخشیم. فدراسیون اسکواش مصر بازیکنانی را از ۸ سالگی به ثبت می‌رساند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در این سن تمرینات خوبی را تجربه کنند و برای رسیدن به جهان در سن پایین به رقابت بین خود بپردازند.

خلیفه با کشف استعداد‌های جوان امیدوار است تا در دوره‌ی آتی درخشش بازیکنان مصری در مسابقات بین المللی را افزایش دهد.

به گفته رئیس فدراسیون اسکواش مصر، برخی کشور‌ها در دهه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته اند، مانند انگلیس، استرالیا و پاکستان.

خلیفه با اشاره به اینکه مصر بیش از ۱۰ سال بر سکوی برتر عناوین بین المللی است، دلیل برتری طارق مامون، بازیکن اسکواش مصر نسبت به سایر هم تیمی‌های خود را، استعداد ذاتی، هوش و سرعت واکنش او غیر از دانشش در مورد هنر بازی دانست.

خلیفه اشاره‌ای هم به عشق‌های نشات گرفته از زمین شیشه‌ای اسکواش این کشور کرد و گفت: حدود هشت ازدواج بین بازیکنان اسکواش مصری صورت گرفته است که به نفع هر ۲ طرف بوده است، زیرا آن‌ها کاملا از الزامات بازی، تمرین و درگیری‌های بین المللی آگاه هستند.

او افزود: حدود ۱۵ سال پیش مومن و رنیم از مرحله یک جوانی باهم تمرین می‌کردند تا اینکه این رابطه در سال ۲۰۱۴ با ازدواج به اوج خود رسید. همچنین سال گذشته علی فرج شماره یک جهان و همسرش نورالطیب در یک رویداد بی نظیر موفق به کسب عناوین انفرادی مردان و زنان در اپن امریکا شدند. رسانه‌های مصری و کاربران رسانه‌های اجتماعی در مصر، این موفقیت را جشن گرفتند.

انتهای پیام/

اخرین اخبار از اسکواش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار