بذرپاشی، عامل کاهش آسیب های سیلابی

معاونت فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیز داری البرز گفت: بذر‌پاشی در‌فصل سرما با پیشگری از فرسایش خاک از آسیب‌های سیلابی نیز جلوگیری می‌کند.

بذرپاشی، عامل کاهش آسیب های سیلابیمهدی فتحی، معاونت  فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: بذر پاشی و کوپه کاری در فصل زمستان علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک، پوشش گیاهی را نیز افزایش می‌دهد.

او افزود: برخی از بذر‌ها به کاشت و رشد در فصل زمستان نیاز دارند و اگر این بذر‌ها تا قبل از یخ زدگی سطح زمین وارد خاک نشوند رشد نمی کنند.

مهدی فتحی با اشاره به  اهمیت پوشش گیاهی برای جلوگیری از سیلاب‌ های احتمالی گفت: با کاشت بذر و رشد آن سطح پوشش و ریشه گیاه باعث جذب آب می‌شود که این امر از فرسایش خاک جلوگیری می کند و کنترل سیلاب را به همراه دارد.

معاونت فنی  اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری البرز در ادامه گفت: کپه کاری، بذر پاشی و بذر کاری سه مرحله‌ای هستند که در دستور کار قرار دارند.

فتحی افزود: بیشتر بذرپاشی ها و کوپه کاری ها متعلق به مناطق آزادبر و طالقان است، ولی بذرکاری به دلیل محدودیت‌ها و نیاز به بارندگی زیاد در ارتفاعات طالقان و در محدوده کندوان در جاده چالوس انجام می‌شود.

انتهای پیام / ر. خ

لزوم سرعت بخشیدن به بذرپاشی ، قبل از یخ‌زدگی سطح زمین 

برچسب ها: پوشش گیاهی ، بذر پاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.