انجام ۵۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در راستای جلوگیری از سیلاب

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه گفت : تاکنون ۵۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در راستای جلوگیری از سیلاب و نفوذ آب به داخل خاک از ۳۵ سال گذشته در استان انجام شده است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه با بیان اینکه اجرای طرح آبخیزداری نقش مهمی در جلوگیری از سیلاب و نفوذ آب به داخل خاک دارد، گفت : سازه‌هایی در قالب بند‌های سنگی، ملاتی، گابیون، خشکه‌چین و حتی کاشت درخت و گیاهان دارویی در راستای جلوگیری از روان‌آب و سیلاب در مناطقی از استان احداث می‌شود.

او بالابردن ضریب نفوذپذیری و تامین تغذیه سفره‌های زیرزمینی را از اهداف عملیات‌های آبخیزداری دانست و گفت : به ازای هر هکتار عملیات آبخیزداری می‌توان ۲۰ تا ۲۵ درصد به سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی اضافه کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش باران فرسایش خاک را به دنبال دارد، گفت: هشت تا ۱۰ هکتار خاک هر ساله در زمین ۱۰ هزار مترمربعی از بهترین زمین‌های کشاورزی استان براثر بارندگی، عوامل فرساینده و استفاده نادرست از اراضی از بین می‌رود.

 کولانی،گفت: در ۲ سال گذشته در استان کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از تسهیلات صندوق توسعه ملی، ۶۵ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان احداث شده است.

 

 

انتهای پیام/د

احداث سازه‌هایی در قالب بند‌های سنگی

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار