مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

باغداران درخت را برای بار دهی جدید آماده کنند

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در مرحله داشت و خواب زمستانه درختان، باغداران با هرس، کود دهی، سمپاشی و یخ آب زمستانه درخت را برای بار دهی جدید آماده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی اکبری مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: باغداران در مرحله داشت و خواب زمستانه درختان ضمن قطع آبیاری به باغات، برای دادن کود‌های پتاسه، محلول پاشی تشکیل میوه (فروت ست)، سم پاشی علیه آب سیاه و آتشک برعلیه بعضی از محصولات همچون گردو وزرد آلو اقدام کنند.

اکبری افزود: بهترین راه کنترل و مبارزه با آفات و بیماری در باغات جمع آوری شاخه هاو برگ‌ها و میوه‌های ریخته شده پای درختان است.

به گفته او، در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار هکتار باغ میوه در استان وجود دارد که سالانه از این باغات بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: از باغات استان قزوین بیش از ۲۵ نوع محصول باغی هسته دار و دانه دار برداشت می‌شود.

اکبری افزود: باغداران به منظور افزایش راندمان تولید و کنترل افت بیماری برای هرس به موقع باغات و همچنین کود دهی درختان اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

آغاز مرحله داشت و خواب زمستانه درختان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار