انتقاد فرانسه از «انفعال آمریکا در خاورمیانه»!

وزیر دفاع فرانسه از «خروج تدریجی آمریکا از خاورمیانه و انفعال این کشور در واکنش به حوادث اخیر خلیج فارس» ابراز نگرانی کرد.

انتقاد فرانسه از «انفعال آمریکا در خاورمیانه»!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه روز شنبه دوم آبان در بحرین، از خروج تدریجی آمریکا از خاورمیانه و انفعال واشنگتن در واکنش به حملات اخیر در خلیج فارس که ادعا می‌شود ایران در آنها دست داشته، ابراز نگرانی کرد.

تنش‌ها در خاورمیانه از ماه مه گذشته (اردیبهشت) با حمله به نفتکش‌ها، ساقط کردن پهپاد آمریکایی و حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی افزایش یافته است. برخی از کشور‌های منطقه و جهان، تهران را به دست داشتن در برخی از این حملات متهم کرده‌اند، اما مقام‌های ایران قاطعانه این اتهام‌ها را رد می‌کنند.

پارلی که در پانزدهمین نشست سالانه گفت‌‌وگوی منامه در پایتخت بحرین سخن می‌گفت، تأکید کرد: «شاهد جدایی تدریجی و عمدی آمریکا هستیم.»

وی افزود: «هنگامی که حمله به کشتی‌ها بدون پاسخ باقی ماند، پهپاد مورد حمله قرار گرفت. وقتی به این موضوع نیز پاسخی داده نشد، تاسیسات مهم نفتی بمباران شد. [این حملات] کجا متوقف می‌شود؟» پارلی در سخنان خود به‌طور مستقیم نامی از ایران نیاورد.

وزیر دفاع فرانسه همچنین تاکید کرد که منطقه خاورمیانه به کم و زیاد شدن حضور آمریکا عادت دارد، اما این بار به‌نظر «جدی‌تر» می‌آید. وی در عین حال اعلام کرد که کشورش به گفت‌وگو‌ها با ایران ادامه خواهد داد و در عین حال اضافه کرد: «ما در کنار متحدان خود خواهیم ایستاد. شما می‌توانید روی ما حساب کنید.»

آمریکا در ماه‌های اخیر از عقب‌نشینی از شمال سوریه و همچنین احتمال کاهش نیروهایش در افغانستان و در نهایت خروج از این کشور خبر داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
عرضه داری برای کشور خودت نسخه بپیچ با این دولت مردم کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
معلوم شد اينام دست كمي از آمريكا ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
اگه خيلي ناراحتي تو بيا جاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
دایه مهربانتر از مادر منشا فتنه وفروش سلاح کشتار جمعی وقتل عام مردم بیگناه سوری وعراق وافغانستان وفتنه در ایران یه شاخه وحامی اصلی این قاتلین خود فرانسه هست
آخرین اخبار