عسگری با اشاره به رشد ۵۷ درصدی صادرات استان گفت: با توجه به فعال بودن گمرک گرمسار باید از این ظرفیت بهره‌برداری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حشمت‌الله عسگری معاون امور اقتصادی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه این شهرستان به‌عنوان صنعتی‌ترین شهرستان استان نیازمند توجه جدی در حوزه صادرات محصولات صنعتی است، گفت: گمرک گرمسار فعلاً فعال شده و واحد‌های تولیدی فعال در این شهرستان می‌توانند فعالیت‌های گمرکی خود را پیگیری کنند.

او بابیان اینکه صادرات در استان سمنان ۵۷ درصد رشد داشته است، افزود: با اظهار واحد‌های تولیدی در مرکز استان این آمار افزایش می‌یابد و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه صادرات محصولات تولیدی این منطقه بهره‌گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه حفظ محیط‌زیست دغدغه جدی است و قابل‌گذشت نیست، ابراز داشت: واحد‌های تولیدی باید این هزینه‌های اجتماعی را متحمل شده و به توافقات واحد با محیط‌زیست عمل کنند تا بارونق تولیدات صنعتی به محیط‌زیست پیرامون آسیبی وارد نشود.

عسگری با تأکید بر لزوم رفع مشکلات واحد‌های تولیدی اضافه کرد: پیگیری مشکلات که منابع مالی و بانکی آن‌ها تهران است چالش جدی استانداری محسوب می‌شود و این امر می‌طلبد تا واحد‌های تولیدی مستقر در شهرستان برای حمایت بیشتر ستاد تسهیل استان منابع مالی و تشریفات گمرکی و پرونده‌های مالیاتی را به استان منتقل کنند.

انتهای پیام/ح

رشد ۵۷ درصدی صادرات استان سمنان

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.