رشد حدود ۱۲ درصدی تولید گوشت قرمز و سفید در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از رشد حدود ۱۲ درصدی تولید گوشت قرمز و سفید در استان طی سال جاری خبر داد .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به رشد ۱۲ درصدی تولیدات گوشت قرمز استان کرمانشاه گفت : در حالی که مجموع تولید گوشت قرمز استان تا سال گذشته ۳۶ هزار تن بود این میزان امسال به ۴۰ هزار تن خواهد رسید، هرچند نیاز سالانه استان به گوشت قرمز ۲۶ هزار تن است.

او رشد تولیدات گوشت سفید استان در سال جاری را نیز حدود ۱۲ درصد عنوان کرد و گفت : سال گذشته ۶۳ هزار تن گوشت سفید در استان کرمانشاه تولید شد که این میزان امسال به ۷۰ هزار تن خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته ۴۲۵۰ تن عسل و یازده هزار تن تخم مرغ در استان کرمانشاه تولید شد که این آمار تا پایان امسال به ترتیب به بیش از ۵۴۰۰ و ۱۲ هزار تن خواهد رسید.

حاتمی مجموع سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه تا پایان سال گذشته را ۲۸ هکتار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۴۲ هکتار گلخانه در دست بهره برداری در استان داریم که تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.

حاتمی اشاره‌ای هم به تولیدات گندم استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته داشت و افزود: سال گذشته بدون احتساب گندم بذری، با خرید ۵۵۱ هزار تن گندم از کشاورزان رتبه پنجم کشوری را در خرید گندم داشتیم.

او با اشاره به افزایش چشمگیر سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان کرمانشاه گفت: امسال ۸۴۰۰ هکتار گوجه فرنگی در استان کرمانشاه کشت شده بود و نهایتا ۵۶۰ هزار تن محصول در استان تولید شد.

او با اشاره به خرید حمایتی گوجه فرنگی در کشور، گفت: از ۳۴۰ هزار تن گوجه فرنگی خریداری شده در کشور به‌صورت یارانه‌ای ۸۱ هزار تن آن معادل حدود ۳۰ درصد کل گوجه فرنگی خریداری شده در کشور از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شد.

 

 

انتهای پیام/د

تولید گوشت قرمز استان تا سال گذشته ۳۶ هزار تن بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار