خرید و فروش رای برای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها حتما مدنظر است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت : خرید و فروش رای برای شورای نگهبان تنها به معنی پول دادن و خرید رای افراد نیست، این ریخت و پاش‌ها، پهن کردن سفره شام و نهار، مصداق خرید رای است و در بررسی صلاحیت‌ها حتما مدنظر است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت‌الاسلام محسن مفیدی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه در خصوص اهمیت برگزاری انتخابات، گفت : انتخابات در هر کشور نماد حضور مردم در اداره آن کشور و نقش داشتن در تعیین سرنوشت خود است.

او گفت : در عالمی که برای مذاهب و دین کارکرد اجتماعی قائل نیستند اصل انتخابات در نظام مقدس اسلامی و زیر پرچم دینی خود پیام مهمیکه از اهمیت بالایی برخوردار است برای دنیا دارد، و آن این است که دین کارکرد اجتماعی دارد و می‌تواند حکومت داشته باشد.

او گفت: در طول بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب همواره دشمنان در صدد بوده‌اند که اجازه ندهند انقلاب ایران به اهداف و آرمان‌های بلند خود برسد.

مفید گفت: هر جا مردم حضور داشتن اراده دشمن را عقب زدند، انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مایوس کننده دشمن است و با خنثی کردن توطئه‌ها، دشمنان را ناامید می‌کند و نشان می‌دهد مردم با استفاده از حق خود در تعیین سرنوشت و اداره کشور در تمامی مباحثی حکومتی دخیل هستند.

او سازماندهی مجموعه دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات را از مهمترین اقدامات شورای نگهبان قبل از انتخابات دانست و گفت: براساس ماده سوم انتخابات مجلس افراد براساس مسؤولیت خود برای نظارت در شعب اخذ رای شناسایی می‌شوند تا در کنار عوامل اجرایی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

مسؤول شورای نگهبان استان کرمانشاه به شناسایی افراد به عنوان هیأت نظارت بر انتخابات در استان‌ها، شهرها، و بخش‌ها اشاره و گفت: هیأت نظارت استان ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها را به‌عنوان عمده وظایف خود قبل از انتخابات شناسایی و احکام آن‌ها را نیز صادر کرده‌ایم.

او شناسایی کاندیدا‌های احتمالی، رصد جریانات سیاسی که در مباحث انتخاباتی فعالیت می‌کنند، جمع‌آوری اخبار و اطلاعات انتخاباتی در تمامی حوزه‌ها و رای‌زنی با عوامل، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در برگزاری انتخابات دخیل هستند را در قالب دیگر وظایف در راستای آمادگی بیشتر برای برگزاری انتخابات ذکر کرد.

او در توضیح بررسی صلاحیت کاندیدا‌های نمایندگان مجلس، اظهار داشت: استعلامات لازم از سوی مراجعه چهارگانه انجام می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

انتخابات در هر کشور نماد حضور مردم در اداره آن کشور

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار