رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه نگاه یک:

افراد متقاضی دریافت یارانه معیشتی به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند/ کشور از خطر واردات بنزین مصون ماند

نوبخت نحوه اعلام تقاضا از طرف افرادی که جزو ۶۰ میلیون نفر گیرنده یارانه حمایتی معیشتی نبودند را اعلام کرد.

افراد جامانده و متقاضی دریافت یارانه معیشتی به وزارت رفاه مراجعه کنند/ احتمال افزایش دریافت کنندگان حمایت معیشتیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در برنامه نگاه یک اظهار کرد: طبق قولی که در شب تعیین نرخ جدید بنزین به مردم دادم تا قبل از ۱۰ روز مبالغ وعده داده شده از منابع حاصل از مابه التفاوت افزایش نرخ بنزین به ۶۰ میلیون نفر پرداخت شد. این رقم زودتر از موعد و قبل از وصول مابه التفاوت نرخ بنزین به مردم از منابع مالی دیگر پرداخته شد.

نوبخت اظهار کرد: رقم مذکور بین خانوار‌ها از ۵۵ هزار تومان تا ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شده است. از این پس ابتدای هر ماه بسته کمک معیشتی و انتهای هر ماه یارانه نقدی حاصل از هدفمندی پرداخت می شود، همچنین در روزهای پایانی ماه نیز حقوق کارمندان پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: کسانی که بین ۶۰ میلیون نفر نبودند و متقاضی هستند یارانه دریافت کنند از فردا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند  ما این درخواست ها را بررسی خواهیم کرد، اگر پرداخت کمک معیشت به آن‌ها تایید شود ماه آینده دو نوبت یارانه دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا معیار شناسایی سرپرستان خانوار دریافت کننده کمک معیشتی همان معیار پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است؟ گفت: خیر این روند متفاوت با روش تعیین قبلی و طبق تشخیص نیاز جامعه به دریافت این یارانه خواهد بود.

نوبخت بیان کرد: در حال حاضر کمتر از مبلغ برآورد شده یعنی ۳۱ هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت شده است. در این پرداخت‌ها دستگاه‌های مختلفی مسئول هستند. از جمله این دستگاه ها شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است که مابه التفاوت نرخ بنزین را به حسابی مشخص نزد سازمان برنامه و بودجه کشور یعنی خزانه واریز کرده و ما نیز طبق برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت‌های خود را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برآورد   سازمان برنامه بودجه این است که روزانه ۸۹ میلیون لیتر بنزین مصرف شود که از این میان ۶۳ میلیون لیتر مصرف سهمیه‌ای و مابقی یعنی ۲۵ میلیون لیتر، مصرف بنزین آزاد است؛ در این بین روزی ۶ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد.

نفع دولت تنها صرفه جویی در بنزین است/ پیش نویس بودجه سال آینده امروز تقدیم هیئت دولت شد

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل بازگرداندن مابه التفاوت به مردم چیست؟ بیان کرد: به دنبال جبران کسری بودجه از این منابع نیستیم، چرا که رئیس جمهور با این شرط با افزایش قیمت بنزین موافقت کرد که منابع به مردم بازگردد. اما دقت کنید با سیر مصرف بنزین در کشور که از سال ۹۷ از حدود ۷۷ میلیون لیتر بنزین در سال به مصرف ۹۰ میلیون لیتر در سال ۹۸ رسیدیم ، درسال ۱۴۰۰ به وارد کننده بنزین تبدیل می‌شدیم.

این مقام مسئول گفت: آیا با اتمام دولت در سال ۱۴۰۰ اگر ما وارد کننده بنزین شویم، دشمن خبیث ما که از واردات دارو ما را منع کرده است به واردات بنزین اجازه خواهد داد. به همین دلیل با این برنامه ریزی علاوه بر صرفه جویی در مصرف بنزین از واردات آن نیز جلوگیری کرده ایم.

نوبخت اظهار کرد: هر لیتر بنزین در کشور‌های همسایه با نرخ‌های بسیار بالایی عرضه می‌شود به طور مثال در ارمنستان هر لیتر یک دلار و ۱۸ سنت، افغانستان هر لیتر ۶۷ سنت و پاکستان ۷۶ سنت عرضه می‌شود حال اگر ما هر لیتر را زیر ۵۰ سنت عرضه کنیم مابه التفاوت آن را به مردم باز می‌گردانیم. در پایان هر ماه شخصا میزان درآمد حاصل از مابه التفاوت را اعلام و میزان پرداختی به مردم را شفاف سازی خواهم کرد.
 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: در بودجه امسال ردیفی برای طرح حمایت معیشتی وجود دارد. ۲ بار افزایش قیمت بنزین در دولت‌های قبل رخ داد که مابه التفاوت تغییر نرخ بنزین که  برابر ۳۰ هزار میلیارد تومان بود را با اضافه برداشت ۱۲ هزار میلیارد تومان بین مردم توزیع کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: اما دولت یازدهم و دوازدهم در این مسیر گام برداشت که این رقم را بین ۷۸ میلیون نفر توزیع نکرده و بیشتر به افراد آسیب پذیر و اقشار کم درآمد پرداخت کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در سال‌های گذشته نرخ بنزین را افزایش نداده اید؟ گفت: در سال‌های قبل نیز تلاش کردیم به طوری که در بودجه سال ۹۶، رقم افزایش نرخ بنزین را به مجلس تقدیم کردیم اما با مخالفت مجلس شورای اسلامی رو به رو شد و در سال ۹۷ نیز به علت اولین سال تحریم و شرایط سخت اقتصادی این روند محقق نشد.

نوبخت تاکید کرد: خوشبختانه در سال ۹۸ به علت تجهیز کامل انبار‌ها و کالا‌های اساسی، شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه تصمیم گرفت تا این روند را اجرایی کند. البته ما امسال نیز در بودجه تا حدودی امکان افزایش سرمایه داشتیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه قول می دهم رقم پرداختی حمایت معیشتی کاهش پیدا نخواهد کرد در صورت توان دولت برای افزایش این رقم تلاش خواهد کرد. حتی یک روز هم در پرداخت ها تاخیر نخواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: پیش نویس لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ را امروز به هیئت دولت تقدیم کردیم.

تخصیص ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان  از منابع حاصل از بسته حمایتی معیشتی برای کاهش فقر

نوبخت با اشاره به رقم ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته برای کاهش فقر گفت: سال آینده نیز از درآمد‌های دولت از محل حمایت معیشتی تنها به افراد تحت پوشش پرداخت خواهد شد، این رقم از سال گذشته که ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود ۲۰ درصد رشد کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص مدیریت بازار بر اساس اصلاح نرخ بنزین بیان کرد: دولت در سال‌های گذشته دولت ارقامی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در اختیار شهرداری‌ها،  تنها برای ارتقای جایگاه مترو تخصیص داده است. در سال‌های اخیر استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان را به شبکه سراسری ریلی پس از سال‌ها متصل کردیم.

این مقام مسئول گفت: هفته آینده مسیر ریلی میانه_بستان آباد را با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

نوبخت اظهار کرد: هیچگاه ادعا نکرده ایم که وسایل حمل و نقل عمومی را صد در صد تامین کرده ایم، اما زمانی که بنزین همان قیمت یک هزار تومان را داشت، دیگر افراد برای استفاده از وسایل ریلی راغب نخواهند شد. کارشناسان زیادی مدعی بودند که نرخ بنزین از آب آشامیدنی هم کمتر است و حتی هم اکنون نیز این رقم را کم می‌دانند.  

وی افزود: مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند ما نیز این سختی را درک می‌کنیم.  

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه کشور را نمی‌توان را دائم با سهمیه بندی اداره کرد، گفت:  وزارت نفت تلاش‌های بسیار زیادی برای مدیریت مصرف بنزین انجام داد و خوشبختانه هم اکنون صادرکننده بنزین هستیم.

نوبخت با اشاره به گفته وزیر صمت مبنی بر مخالفت دولت برای هرگونه افزایش قیمت اقلام پس از اصلاح نرخ بنزین، بیان کرد: برخی از افزایش قیمت‌ها به اصلاح نرخ بنزین ربطی ندارد. اما برخی‌ها افزایش نرخ بنزین را کلیدی برای گران کردن جنس خود می‌دانند. دولت بای با همکاری با  تمام دستگاه‌ها از جمله اصناف که وظیفه نظارت به بازار‌ها را دارد، از افزایش نرخ‌ها جلوگیری کند. البته دولت نمی‌تواند بر سر هر مغازه فردی را برای نظارت قرار دهد و باید برای ثبات در بازار‌ها همگی حقوق یکدیگر را رعایت کنند.

او ادامه داد: اراده دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار‌ها را دیده ام، رئیس جمهور دستور رسمی و فوری برای کنترل بازار‌ها را به وزرای مربوط داده است.  

نوبخت ابراز کرد: اهمیت موضوع تنطیم بازار به قدری شدت گرفته است که وزیر صمت روزانه با وزرای مربوط جلسه ستاد تنظیم بازار را تشکیل می‌دهد که امروز به علت اهمیت موضوع این جلسه را با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار کردند.

رئیس سازمان برنامه  و بودجه کشور اظهار کرد: سال گذشته مقام معظم رهبری بیانیه مربوط به اصلاح ساختار بودجه را در ۴ بخش ابلاغ کردند که ما نیز در بخش درآمد‌ها به موضوع مالیات ورود کردیم. اما در  این روند قرار نیست که به مالیات دهندگان فشار بیشتری وارد شود بلکه به دنبال پایه‌های مالیاتی جدید برای افزایش درآمد‌های مالیاتی هستیم. اصلاح ساختار بودجه در حوزه مالیات انجام شده است.

او ادامه داد: سال هاست که اتهامی به دولت مبنی بر جبران کسری بودجه زده می‌شود، اما سال هاست درآمد‌ها در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.  تا کنون مبلغ ۲۹ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداختیم که اگر نظام مالیاتی وضعیت مناسب تری داشت می‌توانستیم مبلغ ۵۹ هزار میلیارد تومان پرداخت کنیم.

نرخ ارز دولتی در سال آینده نیز ۴۲۰۰ تومان است

وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بودجه امسال گفت: در چهار ماه ابتدایی لایحه اصلاح ساختار بودجه تقدیم مجلس شد و بودجه امسال را نیز با اصلاح درآمد‌ها از ۴۴۸ هزار میلیارد تومان به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان رساندیم تا در صورت کاهش منابع درآمدی با کسری بودجه مواجه نشویم. کسری بودجه با عدم تحقق آن متفاوت است یعنی اگر دولت مبلغ ۴۴۸ هزار تومان کسب درآمد نکند، ولی مصارفش همان عدد باشد یعنی کسری بودجه رخ داده است، اما اگر درآمد رقم ۳۸۶ هزار میلیارد تومان باشد و مصارف هم به این رقم رسیده باشد می‌توان گفت بودجه تحقق نیافته، ولی کسری هم رخ نداده است.

نوبخت اظهار کرد: بانک مرکزی با حسن مدیریت توانست نرخ ارز را از نوسان خارج کند، هم اکنون نیز همین روند را ادامه می‌دهد. معتقدم با همت دستگاه بانک مرکزی و دولت می‌توان ثبات نرخ ارز را حفظ کرد، کشور از نظر وضعیت ارزی شرایط بسیار خوبی دارد.

او درباره تخصیص ارز دولتی به واردات اقلام اساسی در سال آینده بیان کرد: امسال مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی حاصل از منابع دولتی یعنی فروش نفت تخصیص داده شد. برای سال آینده نیز ارز نفتی برابر ۴۲۰۰ تومان برای تامین کالاهای اساسی تخصیص داده می‌شود.

نوبخت در پایان بیان کرد: متقاضیانی که جزو ۶۰ میلیون نفر دریافت کننده یارانه معیشتی نبودند در روز‌های آینده به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند تا در صورت صلاحدید این وزارتخانه سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ دو ماه را یکجا به آن‌ها پرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه احمدی
۲۳:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
چرامعشیتی من قطع شده
Iran (Islamic Republic of)
علی صحت سنجبد
۰۳:۴۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
چرا به ما منشعتی نمیدی مستجرم به بکارم با دو فرزند از شما تقاضا دارم مکنم رسیدگی کنید 5ماه کرایه خونم مانده
Iran (Islamic Republic of)
لیدا کریمی لیواری
۲۰:۱۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام من زن بی سرپرستم هیچی ندارم نه خونه نه ماشین دوفرزند دارم باسختی دارم زندگی میکنم بیکارم هستم باای مریضی کرونا خیلی شرایطم سخت شده به من نه یارانه ای بنزین دادین نه کمک برای کرونا ازشما تقاضا میکنم به شرایط من رسیدگی کنید لصفا
Iran (Islamic Republic of)
مهران رحمتی
۱۹:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
به اون شخص که نشسته پشت سیستم تشخیص وله حساب مردم ورود می‌کنه بگید بی معرفت خانوار سه نفره که درآمد ثابت نداره و یک بوفه در دانشگاه اجاره کرده و فقط با یک حساب کار میکنه نوشابه کبک آدامس آب میوه ووووو می‌فروشد طی شش ماه سه ماه از حد نصاب شما دو میلیون بالا تر بوده چرا نباید یارانه معیشتی بهش تعلق بگیره خدا از سر تقصیرات تو نگذرد امین
Iran (Islamic Republic of)
گ
۱۸:۱۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام من زن تنها همسرم 7ساله رندانه با کمک کمیته و خونه این اونو تمیز کردن می چرخونم لطفا به داد ما هم برسین
Iran (Islamic Republic of)
کریم معصومی
۲۳:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
اینجانب ارسال ۹۴ تا کنون یارانتان قطع گردید با در خواستهای مکارم همچنان موافقت نمیشود در صورتی که هیچ درآمدی ندارم و کلیه اطلاعات درآمدیم به دولت اعلام کردم چرا رسیدگی نمشود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
چرا به بیکارها ندادند بسته کرونا به چه کسانی دادند
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر براتی علیآباد
۲۱:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من کارگر فصلی هستم. یکماه هست که توی خونه قرنطینه شدیم. ولی هیچ دریافتی از معیشتی (کرونا)دریافت نکردم؟؟؟ لطفا پیگیری کنید.
علی اصغر براتی علیآبا
کد ملی:0871220547

باتشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
شوهرم چندسال است مشکل روانی داره وپرونده در بهزیستی داره امامتاسفانه هیچ نوع مزایای ازحقوق وسبدکالاوسبدحمایتی کروناهم به ماتعلق نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی سرمست
۲۰:۲۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ی کارگرم چرا یارانه من و پسرم رو قطع کردین الان پنج الی شیش سال شده که دریافت نمیکنم به هر ارگانی هم مراجع کردم جوابی دریافت نکردم چرا کسی جوابگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۲:۵۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
من ی کارگر ساده هستم و درامد ثابتی ندارم،چرا به من تعلق نگرفته.باید بیشتر بررسی کنن
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد طراوتی
۲۲:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
خواهش میکنم از دولت گرامی که بیشتر بررسی کنن چون من مسئول خریدم وقتی ثبت نام کردیم گفتن شما شامل این طرح نمی باشین چرا مبنا رو بر تراکنش حساب گذاشتن ،در صورتی که وقتی ج اعتراض اومد قید نکردن که ملکی به اسم شماست تو رو خدا عدالت را رعایت کنین من فقط یه کارگرم و مستاجر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام من کارگر هستم چرا به من یارانه معیشتی تعلق نگرفته والله بی انصافی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۹:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام من 3سال سابقه بیمه دارم تو شرکت کار میکردم الان 1ساله اخراج شدم کارگر روز مزد شدم الان با این وضعیت من چکار کنم به من تعلغ میگیره تیم بسته
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
به نظر من باید بیشتر به فکر مردم بیکار که درآمدی ندارن بخصوص الان که بیماری کرونا گریبان گیر شده با وضعیت اجاره فیش اب برق گاز چه میشه کرد با پنج فرزند باید دولت بیشتر به فکر مردم بیکار فقیر باشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۵۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
با سلام من بازنشسته آموزش وپرورش هستم با دو فرزند حقوق ماهانه 2/800/000 تومان شما چطوری حساب کردید که بسته معشیتی به من تلعق نمی گیره ی مقدار فکر داشته باشید مردم دارند نابود میشند 40 سال همه در همه عرصه ها باتون بودند چرا چنین تصمیماتی گرفته می‌شود خواهشا بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام،بهمن ماه پول بنزین به حساب پدر من واریز شد ولی اسفند ماه واریز نشده،میشه بگید چرا؟سامانه پیامکی که گذاشتین حق اعتراض را ثبت نمی کند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سید محی الدین سجادی صومعه
۲۱:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
عریز من این چه جور محاسبه نمودن درآمد مردم است.
بنده کارمند ۲ میلیون تومانی هستم، به دلیل نماینده بودن در ساختمان مسکونی خویش، مبالغ شارژ ساختمان به حساب ملی بنده واریز میگرد، استعلام موضوع را بفرمایید برای سیسم ثابت گردد

ضمنا قابل فهم است که مسیر انتخاب شده برای شما مشکل است و کار سختی است محاسبه نمودن ، مع الوصف فقط خواستم گزارش درستی خدمت مسئولین داده باشم
Iran (Islamic Republic of)
محمدابراهیمی
۲۱:۲۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
با سلام.اینجانب کارمند عادی کمیته امداد هستم و ۴سرعائله دارم یک نفردانشجوویک محصل دارم .مجموع حقوق ودرامد ماهیانه من ۳۷۰۰هزارتومان میباشد. و بصورت استیجاری دریک شهر کوچک از توابع استان مرکزی سکونت دارم و ماهیانه ۲۵۰۰هزارتومان اقساط بانکی دارم .و کمک معیشت بنزین به ما پرداخت نمیشود.درحالی که خود دولت اعلام کرد به حقوق درآمدی بر ۷میلیون تومان تعلق میگیرد.که این اقدام منافی تدبیر و امید است.واقساط اجاره مسکن خودرو دانشجویی وغیره دارم  لذاخواهشمندم دستور فرماید عدالت برقرار و مزایای معیشتی به بنده تعلق بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۵:۴۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
من یک لوله کش هستم مشتری ها پول میریزن گاهی پمپ یا پکیج و لوازم تاسیسات خرید میکنم ماهانه زیاد اتفاق می افتد همه را برام در امد محاسبه کردن در امد ماهانه ام کمتر از ۴ تومنه
Iran (Islamic Republic of)
علیپور
۲۰:۲۲ ۲۹ دی ۱۳۹۸
امسال یک خانه مادری داشتیم فروختیم و بین خودم و دو خواهرام تقسیم کردیم مبلغ دریافت به حساب بنده واریز شد و بنده نیز آن را بین افراد فوق تقسیم کردم حال آن مبلغ ملاک قرار کرفته و در آمد بنده محسوب شده حالا این اعتراض را به کی و به شکلی باید برسانم لطفٱ مرا راهنمایی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۶:۴۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
من کار گر ساده ام کارم اذاره الان با این اوضا چه کار کنم اطفن رسیدگی کنید ممنون هنوز بسته حمایتی ب من نرسید
Iran (Islamic Republic of)
مکی کوساری
۰۷:۰۳ ۲۶ دی ۱۳۹۸
سلام من اعتراض کردم ولی جوابی نیامد لطفا رسیدگی. کنید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۱۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام. .من شوهرم ۲ماه بیکاره همه ی وام واجاره خونمون مونده ولی به ما بسته ی معیشتی ندادن.چون یه نفر ماشین خریده به اسم ماندادن
Iran (Islamic Republic of)
غلامعلی قاسمی پیربلوطی
۱۰:۳۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
من در یک شرکت خصوصی کار میکنم و مامور خرید هستم حساب تنخواه به نام من است و شرکت برای خرید پول به حساب کآرت من واریز میند به همین جهت بسته معیشتی به من تعلق نگرفته به کدام مرجع بآید مراجعبه کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی صفری
۱۲:۳۱ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام حق را ناحق کنید فکر نکنید خون ریختن فقط تقاص دارد نه حق ما را خوردن هم دارد به کشی که وضع عالی دارد میدید چرا نا حق میکنید پول یک کیلو گوشت نداشته باشم حق را نا حق کنید
Germany
محسن عزیزیان
۱۲:۲۱ ۱۶ دی ۱۳۹۸
باسلام و دعای خیر -من بازنشسته آموزش و پرورش هستم کل دارایی ام سه دانگ خانه است ماشین هم ندارم.افراد خیری به من اعتماد میکنند پول بحساب من واریز میکنند که روز های یکشنبه بین نیازمندان توزیع کنم بنابراین تشریف بیاورید از نزدیک مشاهده کنید که آن پولهای واریزی متعلق به من نیست حسا ب و کتاب همه هم موجود است بیائید ببینید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۵۶ ۱۳ دی ۱۳۹۸
من ازکارافتاده ام مستآجرم فقط یک حساب بانکی دارم اونم همین حساب یارانم هست هیچگونه بیمه درمانی ندارم بعلت بستری بودن اززمان ثبت نام بی اطلاع بودم لطفآبررسی نمایید
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد علی رحیمی
۱۸:۴۱ ۱۲ دی ۱۳۹۸
من بازنشسته فرهنگی وپسرم سرباز معلم خانواده 3نفری با در امد معلوم پسرم را کارمند دولت در سایت معرفی شده آیا سربا زکارمند دولت است آیا 700هزار تومان سرباز حقوق محسوب میشود که روزانه 15 لیتر مصرف بنزین جهت رفت وآمد به محل کار رادارد نه اداره حمایت میکند ونه دولت آیا عدالت رعایت شده از همکاران واقوام شناخت دارم 3 نفر کارمند با حقوق 10میلیونی از طرف دولت حمایتی واریز شده اما برای اینجانب 4 میلیونی با حقوق سربازی نه خواهشمندیم رسیدگی مجدد گردد.
Ukraine
مصطفی سلطانمرادی
۱۸:۱۹ ۱۲ دی ۱۳۹۸
بنده کارگرساده مستآجردارای چهارفرزندبیکارخودم بعلت سقوط ازارتفاعوسکستگی چندمهره ازکارافتاده بدون هیچگونه بیمه درمانی ویاسندمالکیت حتی دوچرخه ای آیاجزوافرادمرفع هستم
Spain
ابراهیم
۲۳:۵۳ ۱۰ دی ۱۳۹۸
والله مااجاره نشینیم.بابچه مدرسه ای وهزارتا پول دکتروقسط ووام.براماچرانریختن؟؟یعنی مامرفهیم خودمون خبرنداریم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
والا ما بیکاریم
کل حساب بانکی ما رو هم زیر و رو کرده باشن،یه پولی هم توش میریزن
کد ملی فرستادم یه لینک چرت و پرت فرستادن واسم که واسه دو نفر ۳۰ هزار تعلق میگیره
جالب اینه که همین ۳۰ تومن هم ندادن
من نمیدونم چی به چیه
واسه یکی که اصلا واجب شرایط نیست بدون اینکه ثبت نام کنن ریختن
واسه ما که صد دفه پیگیری کردیم هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
سایت باز نمیشد ثبت نام هم کامل انجام نمی شد والان هم مهلت تمام شده چه باید کرد
Netherlands
احسان
۰۱:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
من مستاجرم سبد معیشتی برام نیامده......ولی آمدی میشناسم خودشون و خانمشون کارمند ۴تا خونه دارن براشون اومده...
Iran (Islamic Republic of)
sara
۱۸:۰۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
من یه خاله دارم که حتی موبایل هم نداره! چند بار هم پیگیری کردم نه یارانه بهش میدن نه کمک معیشتی! برای یارانه درخواست داده زنگ زدن بهش ولی باز هم وصل نکردن. خداشاهده شوهرش بیکاره،قرض داره، حتی پول نداره بره عینک بخره تا حدی که دیگه نمیتونه ببینه! یه پسر داره که چن سال دیگه میره مدرسه پول ندارن کرایه خونه بدن! الان اومدم بزنم توی سایت که اصلا سایت درخواست رو قبول نمیکنه!توروخدا اگه مسلمونین،اگه اسلام دارین یه کاری بکنین این یارانه وصل شه!
Iran (Islamic Republic of)
عباس موءمنی عطاآبادی
۱۵:۲۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
برای بسته یارانه حمایتی معیشتی مرا راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا نوری
۱۳:۳۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
درامد کم بیمه ندارم ۵۷ سال سن دارم
Iran (Islamic Republic of)
پرویز زارع ئیلانجق
۰۷:۱۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
بنده از رزمتدگان دفاع مقدسم پنج سال جبهه بودم الانم مستاجرم وبازنشسته . دسیک کمر ومریضیهای دیگه هم دارم ونیازمند دریافت بسته ی معیشتی هستم ممنون از این سایتتون
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۸:۳۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
فردی بیکار هستم و مریض خاص دارم و هیچ گونه بیمه ای هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
سامان بابادی
۱۹:۲۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
با سلام من زن و بچه دارم ماهی 500کرایه خونه میدم چون پول جلو خونه ام کم است یارانه 45تومان هم نمیگیرم بزا یارانه میعشتی کد رو فرستادم یک هفته هیچ جوابی برام نیومد لطفا برسی کنید ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
بجای کد پیگیری شماره حساب
Iran (Islamic Republic of)
سیاحمدمیرفانی
۱۵:۵۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سلام
اولین روز ثبت نام،کد ملی ام روفرستادم ولی تا کنون که ۸ روز گذشته برام پیامک نیامده چکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن عطایان
۲۲:۴۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
کد۶۳۶۹ میزنم مینویسدکدشما تکراری میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سلام...ما که نه درامدی داریم نه خونه ای نه....یارانه معیشتی ندادن که هیچ یارانه نقدی مون رو هم قطع کردن...چکار باید بکنیم؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سایت که بسته است،از هر خانواده ضعیف هم که سوال میشه بسته حمایتی رو دریافت نکردن،پس این ۶۰ میلیون نفر کجا هستند،زیر ۵ میلیون نفر هم این یارانه رو نگرفتن بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۹:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام
من مادرم مددجوی کمیته امداد ولی طرح معشیتی دولت به ما تعلق نگرفته
از روز یک شنبه هم اعتراض کردیم و کد ملی به سامانه6369فرستادیم اما تا هم اکنون هیچ پیامکی نیومده
کدملی دوباره وارد سامانه می کنیمم هم که اعلام می کنه درخواست تکراری.
پس این پیامکی که قرار بودبعد24ساعت بیاد کجاست
چه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
موچگانی
۰۷:۳۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام خانمی هستم با دو بچه و خانه دار و خودم سرپرست خانواده هستم در حالی که یارانم از همسرم جدا کردم ولی بسته حمایتی به حساب من واریز نشده و شرایط زندگی برای من خیلی سخت شده ومن به حمایت شما نیاز دارم
Iran (Islamic Republic of)
محمد راننده
۱۸:۴۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام لطفا برسی کنیین من مسافر کش شخصی هستم نه خونه به ناممه نه حساب بانکی برای من واریز نشده الان 4 روزه که کد ملی فرستادم به6369 هنوز جوابی دریافت نکردم لطفا برسی کنید اخه این دیگه چه عدالتیه لعنت
Iran (Islamic Republic of)
کژال
۱۶:۲۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام برام کد رهگیری اومده ولی آدرس سایتی که داده شده قابل دسترس نیس.
حالا کارایی این سایت و کدی که فرستاده شده چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۴۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام. امروز برای من کد رهگیری آمده ولی خواهشا صدای مردم رو به این دولت برسویند ، اولاً سایتی که اعلام کردند فعال نیست دوماً اگر دولت اجازه دسترسی به حساب های من رو نداشته و الان از من اجازه میخواد روی چه ملاکی به من یارانه تعلق نگرفته ؟ من نه خونه به نامم هست و نه جایی شاغل هستم و نه ماشین بالای 50 میلیون دارم چرا به من یارانه تعلق نگرفته،
Iran (Islamic Republic of)
بایرام
۱۴:۵۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام علیکم ببخشی برای من کد رهگیری نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
محمودارزانی
۱۱:۵۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام برای من کد رهگیری نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
قاسم مختارزاده
۰۹:۳۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
کد فرستادیم کجادبفرستم
Iran (Islamic Republic of)
موسی چملی خو
۰۰:۰۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
باسلام اینجانب یه کارگرهستم واجدشرایط یارانه معیشتی می باشم و باکلی قسط وبدهی و دورازخانواده مشغول بکارگری هستم وحتی نمیتونم خونه ای اجاره کنم که بازن وبچه ام زندگی کنم حقوقم جواب نمیده ویارانه معیشتی برای بنده هم واریزنشده کدملی به سامانه 6369ارسال کردم وکدرهگیری برام نیومده ازمسعولین محترم تقاضادارم یارانه معیشتی بنده جهت بررسی قراردهید.امیدوارم بخداکه یارانه معیشتی بنده واریزشود
Iran (Islamic Republic of)
مهردادواحدی زیردهی
۱۳:۴۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام چندروزاست که من هم کدملی خودم روارسال کردم اماهنوزجوابی دریافت نکردم
خانواده۴نفره هستیم وخودم هم بیکارهستم
به چه دلیلی برام واریزنشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بعضی افراد هستند چند تا خونه مغازه حساب بانکی ماشین خارجی ماشین ایرانی ولی به نام یه بدبخت دیگه ای حالا یارانه به اونا تعلق گرفته به خدا این ناحقیه باید درست رسیدگی بشه شاید اموالشون به نام کسایی دیگه یا هنوز به نام نزدن بعد آقا داره کیف میکنه اونی هم که ملک و ماشین به نامشه و هنوز به نام نخورده سرش بیکلاه بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
خانواده ای چهار نفره هستیم نه ماشین چند صد میلیونی داریم نه خانه نه حساب بانکی فقط وام با هر ماه قسط و بدهی پس چرا به ما تعلق نگرفته واقعا بعضی خانواده ها که نیازی ندارند به آنها تعلق گرفته هر چه هم از این کارا سود میبرن تحت پوشش کمیته و بهزیستی هستن که وضعشون از همه بهتر بهترین لباس طلا خونه البته نه همه شان مخصوصا استان هرمزگان که فکر نکنم کسی نیازی به کمیته و بهزیستی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
اصغر سوري
۱۲:۱۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اقاي محترم من 70 سال دارم مستاجر م خانه وماشين ندارم فقط ماهي 900 هزارتومان مستمري ميگيرم 1500 اجاره خانه ميدهم جرا يارانه معيشتي به من نداده اند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام ..من یک کارگرم حاشیه شهر مشهد زندگی میکنم..داری بیمه روستایی..۳فرزند دارم..مستاجر..چرا به ماتعلق نگرفته واقعا منصفانه پول دادین..من کسی رو میشناسم فقط سود سپرده بانکیش ماه چهارده میلیون تومن است اولین مرحله براش واریز کردین به جز خونه میلیاردی که داره..خواهشن انصافففففففف
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام برای ما کد رهگیری که نمیاد هرچی درخواست میدیم ..لطفا خواهشن درست و منصفانه پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۱:۱۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام چرااااا پیگیری نمیکنیدددد
۶روزگذشت کدره گیری نیومده.ٍٍ....ٍ
پیگیری کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
علی علیزاده رباط سنگی
۱۰:۳۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام این جانب بازنشسته تامین اجتماعی هستم با بانصد هجده هزارتومان حقوق بااین که دولت دم از عقشارضعیف میزند چرا من وامسالمن از قلم افتاده باشیم بشما ره هم بیامک هم مراجع کرد م
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی نصیری
۰۹:۴۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام برای من کدرهگیری فرستاده نشده خواهشآ پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
اصغر سوري
۱۸:۰۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
من 70 ساله هستم مستمربگير ماهي 900 هزارتومان دريافت ميكنم ولي مستاجر هستم ماهي 1500 هزارتومان اجاره ميدهم ولي متاسفانه براي من يارانه معيشتي واريز نكردند ونتوانستم در سامانه ثبت نام كنم
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۷:۱۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
سلام
من الان 3 روزه کد ملی را از طریق دو خط همراه اول و ایرانسل که هر دو به نام خودم ام هستند ثبت کردم اما هنوز کد رهگیری برام ارسال نشده و نمیدونم چیکار کنم. بهتر نبود یه سایت معرفی میکردند که به طور مستقیم ثبت اعتراض کنیم و این ussd , ..... حذف میکردند؟
Iran (Islamic Republic of)
غفور میرزائی
۱۵:۵۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
بنده با سامانه#6369*کد ملی را ارسال کردم جواب آمد شماره تلفن مربوط به این کد ملی نیست در صورتیکه کاملادروغ است بعد چند روزه کد ملی را به سامانه مذکور می فرستم اصلا ارسال نمی شود دلیل چیست لطفااطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد بادامکی
۱۵:۲۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
واسه ی مابسته حمایتی نریختن
Iran (Islamic Republic of)
اعظم رخ فروز
۱۵:۰۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
من سرپرست خانوارم. بازنشسته و مستاجر. و با حقوق ۲۷۰۰۰۰ تومان .دارای ۲ فرزند بیکار که یکی از آنها ناتوان ذهنی است درآمدی دیگری هم نداریم . چرا جواب اعتراض نیامده است ؟ چرا کد رهگیری ارسال نکردید؟ یعنی تعلق نمیگیرد؟؟؟؟ !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
سلام چراکدرهگیری 6369 برای متقاضیان ارسال نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
حسین امامی
۰۹:۲۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
هرجا شده ازجمله سایت ملانصرالدین هم نظر دادم . البته اینها نظر نیست . درده . مستمری بگیرم . پانصد و ده هزارتومن حقوق .نه وامی گرفته ام و نه میتونم بگیرم مگر اینکه قسطش رو همسایه بده . خونه بنام پدر خانم هست ولی 50 سال ساخته . لطفا بیایید ببینید .
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۸:۲۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
رئیس سازمان برنامه ودجه اعلام داشتند معلمان وبازنشستگان مشمول دریافت طرح معیشتی هستند اینجانب معلم باز نشسته از شهرستان گرمی هستم مشمول دریافت یارانه طرح معیشتی نشده ام چرا ؟ لطفاً شعاری که میدهید عمل کنید واقعاً این مردم شایسته اهانت نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی بازیار شاهماربیگلو کد ملی 1620032554
۰۲:۰۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
بنده .ذینفع ام با 3نفرعاییله. بدون بیمه می باشم . خود را واحد شرایط و دد ضمن ایثار گر وجانباز هستم .لطفا اقدام شود. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سیدکمال موسوی قهفرخی
۱۸:۳۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
باسلام یارانه بنزین به خانوادهی من تعلق نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۵۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
۴ فرزند دارم کارگر هستم بچه دومم سه قلو شد به من یارانه معیشتی واریز نشد چرا ایا من می توانم با ۴ فرزند امورات خود را بگذرانم
Iran (Islamic Republic of)
جبار ژولیده
۱۱:۴۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
سلام اینجانب کارگر ساده واجد شرایط یارانه معیشتی هستم . مستاجر و همسرم هم بیمار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
برای من واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
جم
۰۰:۰۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
آقا چه پولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سلام به خدا من 3 تا بچه دارم و کارگر هستم و حقوق ثابت دریافت میکنم برای خانواده من یارانه معیشتی واریز نشده
اخه چرا کو این عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
جناب نوبخت میگی پولو به مردم برگردندین در صورتی که منی که ماشین ندارم و اون 60 لیتر بنزین سهمیه ای رو هم نمیگیرم نه سبد خانوار گرفتم نه بسته معیشتی نه سهام عدلت ایا من جز مردم این کشور نیستم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۲۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
باسلام من یک سال هست بیکارم یارانه ب من نمیدن سبد خانوار ندادن این مبلغ رو هم ب من ندادن من با دو تا بچه مستاجر باید چیکار کنم... یکی ب دادمون برسه مردم از بس ناله کردم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۲۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
باسلام من یک سال هست بیکارم یارانه ب من نمیدن سبد خانوار ندادن این مبلغ رو هم ب من ندادن من با دو تا بچه مستاجر باید چیکار کنم... یکی ب دادمون برسه مردم از بس ناله کردم
Iran (Islamic Republic of)
AE.402
۲۱:۰۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
سلام بنده معلم بازنشسته ام دومیلیون و چهارصدحقوق دریافتیم هست و یارانه بنزین برام واریز نشده ، لطفا فکری کنید و اینجانب روهم درنظر بگیرید. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد شکوهی نژادبه شماره ملی ۳۹۳۳۵۴۵۲۲۶
۱۵:۴۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
اینجانب کار مند باز نشسته با حقوق دریافتی پس از کسورات وامها واقساط ۲۲۰۰۰۰۰۰ دومیلیونو دویست تومن میگیرم نه یارانه میگیرم ونه کمک معیشت درخواست کتبی هم اردیبهشت ۹۸ دادم جواب ندادن این چه عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد استادی
۱۵:۰۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
متاسفانه با توجه به اینکه یک فرد بازنشسته کشوری هستم.یارانه معبشتی پرداخت نشده
Iran (Islamic Republic of)
حسن جلیل
۱۰:۵۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
سلام من که ماهی 500تومان درامد ندادم پس چرا منشتی نیامد بحسابم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
چرا دروغ میگید ، من یک جوان ۲۹ ساله هستم که بیکار هستم ، و پولدارم نیستم ولی این رقم رو بهم ندادن ،
Iran (Islamic Republic of)
صادق آزادیان
۰۸:۱۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
اینجانب به شماره ملی 0491104413 واجدشرایط یارانه معیشتی هستم درخواست آنرا دارم
آخرین اخبار