مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال‌جاری برای رسیدگی به امور خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم و مرزنشین هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل،گفت: رسیدگی به مناطق محروم را در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار داده‌ایم که بر اساس فعالیت‌های گسترده تاکنون بخش قابل توجهی از نیاز‌های ضروری مددجویان ساکن در این مناطق برطرف شده است.

او با بیان اینکه۳۰ درصد از خدمات حمایتی کمیته امداد به مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل اختصاص دارد تا با ریشه‌کنی فقر، شاهد توسعه و پیشرفت این مناطق باشیم،افزود: در قالب خدمات معیشتی، تأمین لوازم ضروری زندگی، درمانی و دارویی، مسکن، جهیزیه و سایر نیاز‌های اساسی مددجویان ساکن در مناطق محروم تلاش کرده‌ایم بخشی از مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۳ هزار خانوار تحت حمایت در قالب ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر در مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل سکونت دارند، بیان کرد: بر اساس سیستم نیازسنجی کمیته امداد تمامی نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم استان اردبیل برآورد شده که طبق آن به مددجویان خدمات‌رسانی می‌شود.

دشتی با بیان اینکه رایزنی‌های مناسبی با دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی هر چه بیشتر به مناطق محروم صورت گرفته است، گفت: مشارکت گسترده نیکوکاران اردبیلی نیز می‌تواند راهگشای رفع مسائل و نیاز‌های ضروری اقشار آسیب‌پذیر ساکن در مناطق محروم باشد.

او با اشاره به همکاری کمیته امداد و بسیج سازندگی، اعلام کرد: برگزاری اردو‌های جهادی و ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در مناطق محروم استان اردبیل است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۱۴۰۰ روستای استان اردبیل دارای ضریب محرومیت است، افزود: اهتمام بسیار مناسبی در سطح استان اردبیل به منظور ریشه‌کنی فقر و تلاش برای توسعه و پیشرفت در مناطق محروم وجود دارد.

دشتی با اشاره به اینکه ۱۹۴ روستا در مناطق صعب‌العبور قرار گرفته‌اند، گفت: به دلیل مسیر صعب‌العبور، همواره مددجویان با برودت هوای سرد و بارش سنگین برف و کولاک و به علت دوری از شهر با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند که کمیته امداد با تهیه سبدغذایی مناسب برای این خانوار تحت حمایت، می‌کوشد بخشی از گرفتاری‌های آن‌ها را مرتفع سازد.

او با بیان اینکه تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران کمیته امداد استان اردبیل موجب شده است تا شاهد به حداقل رسیدن مشکلات اساسی مددجویان ساکن در مناطق محروم باشیم، افزود: یکی از اهداف مهم کمیته امداد استان اردبیل شتاب بخشی به توانمندسازی خانوار تحت حمایت است که با رصد دقیق امکانات و شرایط مناطق محروم، تلاش داریم مسیر توسعه و پیشرفت این مناطق را هموار کنیم.

دشتی با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری به نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، بیان کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار نیازمند ساکن در مناطق محروم استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

۱۳ هزار خانوار در مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل سکونت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.