نخست‌وزیر انگلیس امروز یکشنبه از طرح‌های خود برای دوره پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی رونمایی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه‌کار انگلیس، قرار است روز یکشنبه از طرح‌های خود برای دوره پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی ۱۲ دسامبر رونمایی کند که تحقق برگزیت و پس از آن پایان دادن به طرح‌های ریاضتی از جمله آن است.

از دیدگاه جانسون این انتخابات، سومین انتخابات در انگلیس طی چهار سال، تنها راه برای خروج انگلیس از بن‌بست برگزیت است که از زمان برگزاری همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ و رای ۵۲ درصد مردم انگلیس به آن به عامل اختلاف در این کشور تبدیل شده است.

جانسون امیدوار است اکثریت کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند تا بتواند توافق خروج از اتحادیه اروپا را که پس از به قدرت رسیدن در ماه ژوئیه در مورد آن با بروکسل مذاکره کرده است، به تصویب برساند.

نخست وزیر انگلیس روز شنبه در توئیتی نوشت: من بی‌صبرانه منتظر هستم تا فردا برنامه خود را با شما به اشتراک بگذارم.

او در توئیت خود خطاب به رای‌دهندگان نوشت دولت طرحی واضح را آماده کرده است که به نتیجه همه‌پرسی احترام می‌گذارد، آن را اجرایی می‌کند و به ما اجازه می‌دهد به پیش برویم و بر تحقق مسائلی متمرکز شویم که حقیقتا به نفع شما و خانواده شما خواهد بود.

در حال حاضر طبق نظرسنجی‌ها حزب محافظه‌کار با کسب حدود ۴۰ درصد آرا بیشترین شمار آرا را کسب خواهد کرد که در مقایسه با حزب کارگر اصلی‌ترین حزب مخالف دولت ده واحد جلوتر است. 

اصلی‌ترین رقیب جانسون در این انتخابات جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، است. وی می‌گوید اگر به قدرت برسد طی سه ماه در مورد توافق برگزیت جدیدی مذاکره خواهد کرد و به رای‌دهندگان اجازه خواهد داد در یک همه‌پرسی در مورد لغو برگزیت تصمیم گیری کنند.

جانسون در این زمینه راهبرد کوربین را مورد تمسخر قرار می‌کند که نمی‌تواند یک جناح را انتخاب کند. جرمی کوربین پیشتر اعلام کرد است که در کارزار مربوط به همه‌پرسی احتمالی دوم بی‌طرف خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار