ضرورت تقویت صادرات برای کمک اقتصاد ملی

استاندار گیلان در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی بر ضرورت تقویت صادرات برای کمک به اقتصاد ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی و ظرفیت بنادر و سایر زیرساخت‌های استان، بر ضرورت تقویت صادرات تأکید کرد و گفت: هیچ مانعی برای توسعه صادرات در راستای رشد شاخص‌های اقتصادی، پذیرفتنی نیست.

او افزود: شورای گفتگو بستری برای برقراری و تقویت ارتباط با فعالان بخش خصوصی است که در عرصه تجاری، به کمک اقتصاد ملی آمده اند و بر این اساس انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها نسبت به اهمیت این شورا و مصوبات آن، توجه کافی داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه انتظار از شورای گفتگو انتقال صریح و سریع مشکلات و نیز ارائه راهکار است، اظهار داشت: این شورا نقش اساسی در حوزه بهبود مستمر فضای کسب و کار و حذف مقررات زائد و مخل تولید (مقررات زدایی) دارد.

زارع رویکرد و عملکرد دولت در سال‌های گذشته را نشانگر حمایت از بخش خصوصی بوده دانست و افزود: لازم است با تکمیل بستر‌های زیرساختی این حمایت بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه گیلان به سبب موقعیت ممتاز جغرافیایی و ظرفیت بنادر و سایر زیرساخت‌های استان، بستر‌های مناسبی برای تقویت صادرات دارد، گفت: این موضوع هم برای دولت مهم است و هم جایگاه استان را در مراودات تجاری ارتقاء داده و نتایج حاصل از آن در تقویت شاخص‌های اقتصادی اثرگذار است.

استاندار گیلان راهکار اصلی شکوفایی اقتصاد کشور را درآمد‌های حاصل از مالیات عنوان کرد و افزود: نباید تنها به درآمد‌های نفتی در جهت رفع مشکلات اقتصادی تکیه کنیم.

زارع تصریح کرد: از نهاد‌های نظارتی و دیگر دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود تا در جهت رفع مشکلات این بخش، زمینه تعامل دست اندرکاران حوزه اقتصادی با یکدیگر را فراهم کنند تا از یکسو به حذف رانت و قاچاق کمک شود و هم ارزی که از محل درآمد‌های ملی به بازرگانان اختصاص می‌یابد، به چرخه اقتصادی کشور باز گردد.

انتهای پیام/ع 

برگزاری جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.