دانستنی‌های حقوقی؛

آیا تهدید به پنچری و قرار دادن تابلوی پارک ممنوع جرم است؟

بر اساس قانون، کوچه و خیابان مقابل خانه و مغازه ملک شخصی افراد به حساب نمی‌آید.

آیا تهدید به پنچری و قرار دادن تابلوی پارک ممنوع جرم است؟ / مقابل درب خانه و مغازه ملک شخصی شما نیستبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از کسبه و حتی ساکنان فکر می‌کنند که جلوی درب مغازه یا خانه آن‌ها ملک خصوصی‌شان است و با قرار دادن موانعی خیابان را سد کرده و اجازه نمی‌دهند که کسی بتواند آن‌جا پارک کند.


بیشتر بخوانید: اگر تلفن همراهمان به سرقت رفت چه کنیم؟


اما قرار دادن موانع از سوی مغازه داران، نگهبان اداره، ساکنان خانه و به طور کلی هر فردی در کوچه و خیابان و بستن راه پارک خودرو‌ها از طریق قانون جرم به حساب می‌آید و مجازات دارد.

قرار دادن تابلوی پارک ممنوع جرم است

بر اساس قانون هیچ فردی این حق را ندارد که کوچه و خیابان را ببندند و به گونه‌ای ادعا کند که گویا آن‌جا ملک شخصی او است.

هرکسی که تابلوی پارک ممنوع یا تهدید به پنچری چرخ خودرو را در مقابل خانه یا محل خانه خود قرار دهد مجرم است و می‌توان علیه او در دادسرا شکایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Israel
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
زاهنمایی و رانندگی در صدور قبض جریمه خودرو آتش به اختیار شده است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
وقتی خونه می‌ساختم 15 سال پیش شهر داری یه جای پارک جلودرب خونم بهم فروخت 600 هزارتومن و پولشم دادم، حالا تکلیف من چیه وقتی بعد از ظهرا میام خونه جای پارک ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اقای امنیت ملی همه ملت ریختند توخیابون. شعارم دادن .اینترنتو وصل کن بچه ها امین بگید.امین
Iran (Islamic Republic of)
وهاب
۱۰:۱۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اگر جلوی پارکنیگ یا پل پارک کردن میتوانید با تماس با پلیس پیگیری کنید جلوی درب منزل یا پل هم حق شماست پلیس پیگیری میکند با تماس با مالک خودرو در مرحله بعد اعزام به پارکنیگ ولی نویسنده ملاکش کسبه ای است که بهانه تخلیه بار یا جلوی مغازه گرفته میشه موانع فیزیکی قرار میدن است
Iran (Islamic Republic of)
ابو علی اهوازی
۱۰:۰۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
تقاضا می گردد:

جدای از این مطلب که شاید بسیاری از عزیزان (با توجه به قانون موجود)، عملاً فرصت/حوصله شکایات نداشته باشند، لذا، لطفاً: متصدین-ذی‌ربط مستقیماً برخورد لازمه را با چنین افرادی بنمایند که نسبت به حق سایر رانندگان/مردم، اجحافی نگردد.

باتشکرفراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
جرم ما اینه که تو ایران به دنیا اومدیم و تمام

هر روز با شرکت ایرانسل تماس میگیرم ، اما بازم خبری از اینترنت نیست .
بخدا درآمد من از راه اینستاگرامه
چرا پیگیری نمیکنید؟
دوروز پیش خبر دادین (توسایت ) اینترنت کل کشور وصل میشه
اما باز خبری نشد ، چرا با خبر دروغ مردم رو فریب میدین ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
عجب قانون مضحکی
طرف میاد دم دردخونه روی پل ورودی خانه پارک میکند میرود و تو حق بیرون امدن از خانه خود را نداری
مملکت خر تودخری اینه دگه
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۰:۳۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
بله کاملا صحیح قطعی نت به خاطر امنیت ملیه....بله بله صد در صد.....کاملا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
به نظر من نویسنده این متن اومده یه جا ماشینشو پارک کرده یه نفر حالشو گرفته براش عقده شده اومده گشته چهار تا قانون به نفع خودش پیدا کرده ایجا گذاشته تا یکم خالی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت حق مسلم ماست.... مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
میشه بفرمایید اونوقت تکلیف ما با آدمهای بی ملاحضه ای که جلوی پارکینگ پارک میکنند و میروند و آدم را از کار و زندگی می اندازند چیست؟؟؟ آیا این عمل آنها جرم نیست؟؟؟ بنده بارها با این مشکل روبرو شدم و متاسفانه هیچ مرکزی پاسخگو نبود نه ۱۱۰ نه پلیس راهنمایی و رانندگی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اینترنت بین الملل رو وصل کنید تا ماشینتون پنچر نکنم
Iran (Islamic Republic of)
rexa
۲۲:۴۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
دوستانی که نظر میدین
نگفته که جلوی پل و پاکینگ میشه پارک کرد
نوشته جلوی در و ساختمان و مغازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
مخالفم چون نباید کسی جلو در ورود و خروج کسی پارک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اگه خودروی جلوی پارکینگ منزل بود و صاحب خانه خواست خودروی خود را خارج با داخل کند چی اون هم جرم است امد مریض داشت خواست خودروی خود را نیم شب بیاورد بیرون اون وقت چی هم جرم است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
در اینصورت با شماره 110 تماس میگیرید و اونها با شماره صاحب پلاک تماس خواهند گرفت و صاحب خودرو آن را جابجا میکند و در صورت عدم پاسخ به تلفن صاحب پلاک، پلیس 110 خودرو را جابجا میکند.
پس متوجه شدید که هر کاری راهی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
Hosseini
۱۷:۱۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
جرمه ولی چرا کسی حاضر نیست شکایت کنه؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۳۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
بر اساس کدوم اصل؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۵:۵۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
چرا اینترنتا مشهد اصلا وصل نیست Yjc پیگیر باشششش
Iran (Islamic Republic of)
عباس گیلکی
۱۵:۴۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
بنظر در خصوص پارک خودرو،نیازبه توضیح بیشتردارد.اگرنویسنده مطلب صبح هنگام خروج ازمنزل،باپارک اتومبیل در مقابل درب خروجی
منزل خودش روبه روشود،درحالی که باید هرچه سریع ترسرکارش یاقرارش حاضرباشد،این گونه ریلکس تفسیر قانون می کند؟اگرواقعاقانون به این نکته توجه نکرده نیاز به تبصره دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ابوبکری
۰۹:۴۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
پارک جلوی در و پارکینگ که ممنوعه دوست عزیز . مراد خبر از کوچه و خیابان و اطراف منزل بوده نه درب ورودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اعتراض قطع اینترنت جهانی
Iran (Islamic Republic of)
مظلوم
۱۴:۳۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
پس شما میگویید هر کسی می تواند روبروی درب منزل کسی پارک کند و جلوی خانه او را مسدود کند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد و نباید تهدید شود
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۱۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
الان بسیاری از کوچه خودروها طوری پارک می کنند که به طور کامل عرض عابر پیاده را اشغال می کند.
ولی کسی نیست رسیدگی کند.
بارها دیده ام که عابران پیاده مجبور به ورود به خیابان برای تردد شده اند که بسیار خطرناک است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سلام آخه اگر کسی بیمار اورژانسی داشته باشه و به علتی اورژانس دیر بیاد و یا در دسترس نباشه،اون وقت چی
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۲:۴۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سلام بی زحمت یه سربیاین میدان شوش بلورفروشا حتی نمیزارن توخیابون پارک کنی
Iran (Islamic Republic of)
سيد علی
۱۲:۳۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ای کاش ضابطان قضایی در این مورد ورود کنند و تذکر لازم را بدهند چون خیلی موارد و بعضاً منجر به بحث و درگیری و جرح شده
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۳۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سلام ،

کسی که فرد دیگری در جایی که در عرف آن کس صاحب آن به حساب بیاید ، حق شکایت دارد و در مورد آنجا مالک است ، مثل پارکینگ آپارتمان ،

ولی به شخص نباید ورود کند و باید از راه قانون شکایت کند .
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۲:۳۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اینجا توی شهرستان چند سالی هست شهرداری برای اینکه مجوز ساخت طبقه دوم به شما بده باید دو ملیون بابت پارکینگ به شهرداری داد. میشه یکی بگه قضیه از چه قراره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
نگفتی در ورودی منزل که محل ردشدن خود مالک و جلوی در پارکینگ چکار کنیم کسی که راه رو بسته جرم انجام نداده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۱۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اما هر احمقی هرجا پارک کرد اشکالی نداره ؟
Iran (Islamic Republic of)
کوشا۲۰۰۰
۱۴:۳۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
نه جلوی پل ها و در پارکینگ‌ها ولی خب جاهای دیگه چه مشکلی داره؟!
Iran (Islamic Republic of)
Iran
۱۵:۰۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
خب توسط پلیس جریمه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
نه. فقط ما اگه تابلو بزنیم مجرمیم. اونی که میاد پارک میکنه میره و ما که کار واجب داریم رو دو ساعت منتظر میذاره، حق با اونه و مجرم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اشکال داره داداچ 15 متری تقاطع کوچه ؛ خیابان و پل ماشین رو و گاراژ توقف ممنوع مطابق قانون پنچر نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
سراب
۱۶:۱۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سلام بنظرم تو مواقع اضطراری پارک کنن ولی شماره تلفن هم بزارن مشگلی پیش، نمیاد باید باهم کنار بیاییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
تهدید یک عنوان مجرمانه است. دقت کن بعد نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
تهدیدبه پنچری جرمه ولی قطع کردن اینترنت که حق مردمه وبه خاطرش دارن دوبرابر پول میدن جرم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
دوست عزیز یه مقدار عاقلانه فکر کن! قطعی اینترنت مربوط به مسأله امنیت ملی یک کشور بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اگر اومد جلوی درب پاکینگ خانه ای پارک کرد چی یعنی راه ورود خروج ماشین به پارکینگ را ببنده این که دیگه جرمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اونم راه داره زنگ میزنی پلیس راهور میاد ماشین طرفو با یدک کش میبره پارکینگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
من به شخصه این مشگل برام پیش اومده۲۰بارزنگ زدم به ۱۲۰اماکسی نیومد ۳ساعت من معطل شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
شماره پلاکش رو به راهور میدی بهش زنگ میزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
پلیس هم حتما میاد اینکار رو میکنه همیه ما سر کاریم
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۳:۲۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
100 بار گذاشتن جلوی پارکینگ ما زنگ زدم ۱۱۰ هیچوقت کسی نمیاد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
نمیبره. به شماره موبایلی که توی سند پلاک ماشین هست زنگ میزنن که طرف خودش بیاد برداره. تازه اگه شماره درست باشه. من یه بار کار واجب داشتم پنج بار زنگ زدم پلیس. نه راننده اومد ماشینشو از جلوی پارکینگ برداره نه جرثقیل اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ما که زنگ زدیم همچین کاری نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ناشناس جان زود میان !!!! منتظر باش!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
دس خوش
Iran (Islamic Republic of)
محمدتبریزی
۱۸:۳۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ساعت 5.5 صبح که می خواهیم بریم سرکار کدام مامور و یا یدک کش میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سلام باتوجه به اصل قانونی بودن جرم لطفا مستندقانونی راهم بفرمائید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
بعله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
زنگ میزنی پلیس راهور میاد ماشین طرفو با یدک کش میبره پارکینگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
قانون نگفته اگر ماشین راجلوی درب پارکینگ شما پارک کنند تکلیف چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
زنگ بزن پلیس 110 همون لحظه با مالک ماشین تماس میگیرن که بیاد ماشین جابجا کنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
زنگ میزنی پلیس راهور میاد ماشین طرفو با یدک کش میبره پارکینگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اگر توانست ثابت بکند که کی پنچر کرده از او شکایت کند. بعد از کلی دوندگی به داداش دزده اجازه میدهند بیا بیرون این دفعه جای دیگر ماشینش پنچر است.!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حقوقی
۰۹:۵۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
مقابل درب ورودی منزل جزو حریم ملک محسوب میشود و حریم در حکم ملک صاحب حریم می باشد و به استناد ماده ۱۳۹ قانون مدنی تصرف دیگری که منافی با آنچه مقصود از انتفاع صاحب حریم باشد صحیح نیست.
Iran (Islamic Republic of)
کارشناسی ارشد حقوق جزا
۱۳:۴۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
خیابان و معابر عمومی جزو حریم ملک محسوب نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سند قانونی بخش اول حرف شما چیست؟ حریم ملک تا کجاست؟
وقتی ماشین پنچر شد راه باز میشه یا بیشتر مسدود می مونه؟
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۶:۲۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
زدن تابلو پارک مساوی با پنچری جرم است ...
Iran (Islamic Republic of)
آردا
۰۰:۰۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
پس این طورباش قابل خرید و فروش هم هست؟ کلن چرت گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۰۹:۵۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
بنام خدا و با سلام- در حال حاضر خليي از كوچه ها از طرف اهالي طور كامل بسته شده و اجازه رفت و آمد در آنها داده نمي شود بسياري از سازمانها، بيمارستانها هم جلوي ساختمانها را مي بندند. حال خيابان پشت مجلس كه مدتهاست نيمي ازآن بسته است بماند. شكايت كردن از اين افراد مستلزم هزينه و صرف وقت زياد است كه تازه معلوم نيست منجر به نتيجه شود.
Iran (Islamic Republic of)
حقوقی
۱۱:۱۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ایجاد دکه نگهبانی در اول کوچه های بن بست و یا بستن کوچه های بن بست با اتفاق نظر اهالی آن کوچه قانونی می باشد چرا که کوچه های بن بست ملک همسایگان میباشد و هریک به نسبت سهم خود مالک می باشد و کوچه بن بست بین همسایگان جزو مشاعات می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
شما داخل کوچه بن بست اصلا چرا می خوای بری؟
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۹:۵۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
لطفا در این خصوص هم بنویسین که قراردادن خودرو، موتور و .. به نحوی که سد معبر بشه، چه روی پل و چه پیاده رو جرمه و چگونه میتوان از فردی که خطا ازش صورت گرفته شکایت کرد و بدون شکایت وظیفه راهنمایی و رانندگی رفع سد معبره.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۱۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
برای این موارد قانون نداریم
Iran (Islamic Republic of)
حقوقی
۰۹:۵۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ضمن اینکه پنچر کردن ماشین پارک شده جلوی درب منزل شخص جرم می باشد و نصب تابلو پارک مساوی با پنچری نیز وجاهت قانونی ندارد . اما مالک حق دارد رفع مزاحمت کسی که خودروی خویش را مقابل درب خانه او پارک کرده را بخواهد.علت اینکه پنچر کردن کردن ماشین پارک شده جلوی درب منزل شخص جرم می باشد این است که حکم به مجازات و اجرای آن در صلاحیت دادگاه می باشد و شخص راسا نمیتواند اقدام تلافی جویانه انجام دهد و اگر شخص مزاحم به مزاحمت خود ادامه دهد مالک باید از طریق مبادی قانونی رفع مزاحمت او را بخواهد
-
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
یعنی فرد باید یک روز وقت بزاره بره دادگاه و یه روز دیگه صاحب ماشین پیدا بشه و یه روز دیگه دادگاه برن و یه روز دیگه متشاکی نیاد و یه روز دیگه قاضی نباشه و روز بعد من نباشم و روز بعد ...
این که نشد شهروندی. قاعدتاً دو راه وجود داره
یک: پلیس بی تفاوت نباشه و سریعاً با استعلام راننده خودرو رو بیاره و جریمه پارک در محل پارک ممنوع ازش بگیره که به نفع دولت هم هست( براساس آیین نامه رانندگی خیلی از نقاط مانند نزدیک بریدگی و میدان و دوبل و روی پل و رمپ و ... پارک ممنوعه بدون نیاز به تابلو پارک ممنوع
دو: بزنن ماشین طرف رو آش و لاش کنن و خود خودرو خاطی بره اثبات کنه که کی اینکار رو کرده
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۹:۵۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
لطفا در این خصوص هم بنویسین که قراردادن خودرو، موتور و .. به نحوی که سد معبر بشه، چه روی پل و چه پیاده رو جرمه و چگونه میتوان از فردی که خطا ازش صورت گرفته شکایت کرد و بدون شکایت وظیفه راهنمایی و رانندگی رفع سد معبره.
Iran (Islamic Republic of)
حقوقی
۰۹:۵۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ضمن اینکه پنچر کردن ماشین پارک شده جلوی درب منزل شخص جرم می باشد و نصب تابلو پارک مساوی با پنچری نیز وجاهت قانونی ندارد . اما مالک حق دارد رفع مزاحمت کسی که خودروی خویش را مقابل درب خانه او پارک کرده را بخواهد.علت اینکه پنچر کردن کردن ماشین پارک شده جلوی درب منزل شخص جرم می باشد این است که حکم به مجازات و اجرای آن در صلاحیت دادگاه می باشد و شخص راسا نمیتواند اقدام تلافی جویانه انجام دهد و اگر شخص مزاحم به مزاحمت خود ادامه دهد مالک باید از طریق مبادی قانونی رفع مزاحمت او را بخواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
پس ماشین را به مدت سه روز جلوي مغازه و درب خانه پارک میکنند و جلوي رفت و آمد را میگیرند چی ميشه با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
زنگ میزنی پلیس راهور میاد ماشین طرفو با یدک کش میبره پارکینگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سلام من شغلم پنچرگیری هست وقتی ماشینی جلو مغازه ام پارک می‌کند و خودم می خواهم دوتا ماشین باز کنم لاستیک های ماشین‌ها جابجا کنم باید چی کار کنم آیا اون ماشینی که جلو مغازه من پارک کرده مزاحم کسی کار من نیست ؟
United States of America
ناصر
۱۲:۰۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
شمامیتوانیدمغازه خودتون روجائی دیگه ببرید تامردم راحت پارک کنن
-
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
قانوناً مکان کسب شما باید دارای امکان آن کسب را داشته باشد مثلاً تعمیرکاران باید ماشین را در داخل مغازه تعمیر کنند و شما نیز همچنین. حتی برای ماشین های سنگین گاراژ های بزرگ به سبک قدیم وجود دارد. علت اینکه این مسئله برای شما مشتبه شده و خود را محق می دانید سهل انگاری کارمندان اداره اماکن و صنف مورد نظر است که بدون در نظر گرفتن متراژ مغازه مجوز کسب کار به فرد می دهند و راهنمایی لازم را نمی کنند. انشا.. هرچه زودتر یک مغازه بزرگ تهیه کنید تا این مشکل شما حل شود.
Iran (Islamic Republic of)
rahim
۰۹:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
بارها شده به خاطر پارک کزدن جلوی درب نتوانستم ماشین خارج کنم و یا نیم ساعت منتظر بودم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۳۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
کوچه مجلسی در خیابان ولیعصر بالاتر از فاطمی توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی مسدود است آیا قانون این اجازه را میدهد
Iran (Islamic Republic of)
حقوقی
۰۹:۳۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
طبق ماده ۱۶۰ قانون آیین دادرسی مدنی کسی نمیتواند نسبت به تصرفات مالک مال غیرمنقول ایجاد مزاحمت نماید. پارک کردن خودرو مقابل درب منزل دیگری از مصادیق مزاحمت بر اموال غیرمنقول می باشد.
-
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
یعنی باید بریم دادگاه به استناد این قانون شکایت کنیم؟
بهتر نیست اختیار عمل در این موضوع به پلیس واگذار بشه تا راساً با این افراد برخورد کنه البته اگه از دسته پلیس های بی تفاوت نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
دفت بفرماييد منظور جلوي درب ورودي ساختمان نيست، گفتند جلوي مغازه ،كه بعضي از مغازداران مانع ميذارن ويا جلوگيري ميكنند از گذاشتن ماشين بقيه جلوي مغازه شان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
1-نشانی قانون را ذکر نکردید.
2-آیا این قانون مستثنیات ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
کسی که فکر میکنه جلوی خونش یا جلوی مغازش و خیابان برای اونه و مانع میزاره تو خیابان میزاره تا کسی پارک نکنه هم مجرم هست هم گناه کار و حق الناس به گردنشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ببخشید اون که ماشینش رو یساعت پنج ساعت جلو مغازه طرف پارک میکنه دید مغازه طرف رو میگیره و مانع حضور مشتری میشه ایا حق الناس نیست ای کاش یکم به این موضوع فکر کنید سپاس
-
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
مگه مشتری با ماشین می خواد بیا تو مغازه؟
مگه طرف مثلاً یه فروشگاه رو باید در حال عبور از خیابان با سرعت 1 کیلومتر در ساعت پیدا کنه؟
باید یه جای مناسب پارک کنه و در پیاده رو مغازه ها رو ببینه و خرید کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۲۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
این قضیه باید از دو طرف رعایت بشه.. پارک در جلوی پل که محل رفت آمد هست کار بسیار اشتباهی ست. که باید حق عبور در اون محل رعایت بشه. و هم وطنان رعایت کنن.. ولی بعضی از هموطنان عزیز کلا جلوی ساختمان خود رو که حتی پل ندارد رو جز ملک خود میدونن و میگن جلوی ساختمان پارک نکن نه جلوی پل.. دو طرفه رعایت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
طرف میخواد بره بیرون جلو در خونش بستست، باید نامه تقدیر و تشکر بنویسه براش که راهو بسته....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
طرف میخواد بره بیرون جلو در خونش بستست، باید نامه تقدیر و تشکر بنویسه براش که راهو بسته....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
در خصوص معابر عمومی و کوچه حق با شماست ولی وقتی که شخصی جلوی پارکینگ دیگری پارک می کنه و مانع ورود و خروج از واحد مسکونی می شود این خود نوعی تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی است و اگر پلیس به وظیفه خودش عمل کنه و بیاد با جرثقیل خودروی خاطی رو به پارکینگ هدایت کنه دیگه شاهد این همه تهدید نخواهیم بود .
-
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
بی تفاوتی پلیس خصوصاً راهنمایی و رانندگی باعث خیلی از مشکلات شده... .
خودشون رو راحت کردن و فقط گیر میدن به کمر بند تو شهر با ترافیک که حداکثر سرعتت 5 تاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
باید مستند قانونی رو هم ذکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
البته قانون پارک مقابل پل یا درب پارکینگم،کاش مینوشتین،چندبار جلوی پارکینگ ما پارک کردن،۱۱۰ و پلیس راهورم زنگ زدیم،پیگیر نشدن،
-
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
پلیس بی تفاوت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
ما که زنگ زدیم و مشکل رفع شد
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۰۹:۱۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
گویا قانون نسبت به انسداد پارکینگ دچار حماقت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
عجب قانون جامعی داریم طرف میاد جلو درب پارکنیک ماشین و نگه میداره ، اگه اعتراض کنین جرم محسوب میشود .خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۰۹:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
قانون گذار وقتی تو خونه ویلایی با نگهبان باشه همین میشه وقتی جلوی درب خونه یا پارکینگ یا مجلس پارک کنن دوساعت بگرده صاحب ماشین رو پیدا کنه میفهمه جلوی درب ورود و خروج جای پارک نیست و صاحب ملک حق داره
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
عجب قانونگذارصاحب مملکت هستش ماهاهمگی مهاجرهستیم وحق اوناروداریم میخوریم پس حق اعتراضم نداریم یابایدعرب باشی اعتراضت پذیرفتنی هستش
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زمین
۰۹:۰۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
لطفا بذارید
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زمین
۰۹:۰۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
پیام منو بذارید لطفا ، نوشته بودم ،قلنون گذاری باید بشود و قوه قضائیه به شهرداری مجوز بده که برخورد کنند با ساختمانهایی که ماشاالله تو اکثر کوچه پس کوچه ها تهدید کردن به پنچری ، جریمه کنن و پاک کردن متن در دستور کار قرار گیرد ،چون نمای شهر هم با نوشته های ناپسند خراب کرده اند ،
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
من یه بار خواستم کنار خونه ی یکی پارک کنم یه پیرمرد از پنجره خونش گفت اون جاپارکه منه وقتی ازش سند خواستم احساس میکرد بهش توهین شده!

اگه کسی سد معبر کنه (جلوی در پارکینگ یا وسط کوچه ی باریک پارک کنه) به ۱۱۰ اطلاع بدید پلاکش رو بگید. اونا بهش زنگ میزنن جابجا کنه و اگر نکنه جرثقیل میفرستن میبرن پارکینگ راهنمایی رانندگی
-
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
آقا رضا: تو کدوم شهر زندگی می کنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زمین
۰۹:۰۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
متاسفانه دم از فرهنگ می‌زنیم اما عده بسیاری هستن که معنی فرهنگ رو نمیدونن و فقط حرف میزنن، انصافا خودمون باید درک کنیم جاهایی مثل درب منازل که ورودی خودرو به ساختمان یا جاهایی که تردد زیاد است مثل بیمارستان ها و ادارات پارک نکنیم ، اما خب ما گفته نماند ی جاهایی هم طرف رو دیوار خانه نوشته پارک نکنید اگر بکنید پنچر میشید ، که در خیلی خیابانها است ، که قوه قضائیه که ماشاالله تو همه چی دقیق است باید به شهرداری مجوز بده که آن ساختمان رو برای بار اول جریمه کنه و نوشته رو پاک کنه ، در صورت تکرار مجازات های دیگر ، در کل قانون گذاری در هر چیزی بنظرم روی فرهنگ تاثیر دارد ،
لطفا پیام رو بذارید ، با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
هم نظرم باشما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اول باید فرهنگسازی بشه که راننده ها جلوی خونه مردم و کوچه ها پارک نکنن و اگر پارک کردن جریمه در نظر گرفته بشه. بعدبه تابلوها گیر داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
پارک کردن جلوی پارکینگ که مصداق سد معبر هست و تکلیفش مشخصه.... منظور بخشهای دیگر خیابان و کوچه هست.... مثلا، بعضی مغازه داران اجازه نمی دن کسی جلوی مغازه شون پارک کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
یعنی هر ....بیاد جلو خونه و پارک کنه و ما نتونیم مریضمون رو ببریم بیرون نباید چیزی بهش بگیم و تازه بگیم توروخدا از ما شکایت نکنید تا هر وقت تونستید همینجا پارک کنید اصلا ماشین رو بیارید داخل در خدمت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
جلو پارگطنگ با جلو مغازه وخیابان فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
پلیس راهور باید ماشین هایی که جلو پارکینگ مردم توقف میکنند به پارکینگ منتقل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
این ک چیزی نیست از این مملکت کارای بزرگتر از اینم برمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
با سلام، لطفا بفرمایید که پارک در مقابل درب ورودی خانه و یا پارکینگ که منجر به انسداد راه شود، مجاز نیست.
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۸:۵۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
از نظر قانون گویا سد معبر جلوی پارکینگ و منزل و مغازه شما جرم نیست و اگر به طرف مقابل بگی بالا چشمت ابروست باید مجازات بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
پارک کردن خودرو جلوی درب ورودی تردد پیاده جرم نیست.ولی جلوی درب پارکینگ به ن حوری که عملا خودرو نتواند از در پارکینگ تردد کند جرم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
وقتی یه سری آدم بی فرهنگ میان جلوی در پارکینگ پارک می کنن حتما باید ازشون تشکر هم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۱۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اول متن رو درست بخون دوست عزیز اینکه جلو در خونه و پارکینگ رو همه میدونن پارک نکنن ولی من خودم جاهای رفتم پارک کردم که هیچ کاری با اون شخص نداره و مزاحمت برا کسی ایجاد نمیکنه ولی چون اون همیشه اینجا پارک میکنه و خونش اینجاست طلبکاره خوب این حق نداره پارک ممنون بزنه صاحب خونه صاحب جاده و کوچه و جایی که به این اقا کاری نداره نیست که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
حق هم نداری پنچر کنی، اونم بیاد یکی یکی شیشه های خونتو بیاره پایین یا یه آدم روانی تر باشه و هر روز مزاحم ناموست بشه خوشت میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۰۹:۲۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
جناب بافرهنگ و باسواد، متن رو خوب بخونید! جلوی درب پارکینگ با جلوی مغازه یا کنار اپارتمان فرق میکنه!
خیلی از افراد از نظر شما بافرهنگ، دورتادور خونه و مغازه و ملک شخصی خودشون رو تابلو پارک ممنوع نصب گذاشتن!!! فکر میکنن محله ارثیه باباشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
جلوی در پارک کردن مشکل داره اما کم کم مردم یه طور شدن حتی رستوران‌ها و عطاری‌ها و مغازه‌های خوار و بار کوچیک قدیمی هم احساس می‌کنن تو خیابون سهم دارن‌. چیزهای بی‌ارزشی مثل صندلی کهنه و لاستیک و بدنه موتور رو می‌ذارن تو خیابابون.
از طرفی پل‌ها هم این‌جا که ما هستیم حساب کتب ندارن. یه دفعه می‌بینی چون دو مالک قبلی یه مغازه اونجا رو اتوگالری کرده بود حالا رستورانیه می‌گه چون پل داره کسی حق نداره پارک کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
پل و پارکینگ خودش معبر است و پارک جلوی آن جریمه دارد در این مورد کافی است با 110تماس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
جلوی در پارکینگ رو نمیگه که استاد
آخرین اخبار