معاون سیاسی استاندار سمنان خبرداد؛

نقش اساسی بسیج در ایجاد محلات اسلامی استان سمنان

حبیب‌الله خجسته پور گفت : بسیج نقش مهمی در ایجاد محلات اسلامی استان بر عهده داشته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی استانداری سمنان بابیان اینکه دو رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی توسعه فرهنگ بسیجی و بسیج فرهنگی است،گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب نیز محسوب می‌شود و همواره تأکید ایشان بر رفع این معضلات در جامعه بوده است.

او بابیان اینکه کلید خوردن طرح محله اسلامی توسط سپاه استان سمنان یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بود، افزود: با توانمندسازی مردم ساکن در نواحی کم‌برخوردار و عزم همگانی برای رفع آسیب‌های اجتماعی می‌توان برای توسعه کشور در بعد اجتماعی و فرهنگی گام‌های ارزشمند برداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بابیان اینکه دولت نیز به‌نوبه خود برای توسعه اجتماعی و فرهنگی با دیگر نهاد‌ها همکاری‌های لازم را دارد، ابراز داشت: طرح محله اسلامی ازجمله برنامه‌هایی است که در درازمدت می‌تواند بزهکاری اجتماعی را کاهش دهد لذا این طرح رویکرد مثبتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

خجسته پور بابیان اینکه یکی از راهکار‌های لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه و احیای سبک زندگی ایرانی-اسلامی است، تصریح کرد: گسترش شهرنشینی و مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها یکی از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است که می‌بایست با انجام برنامه‌های مختلف پیوند مردم را با سبک زندگی ایرانی-اسلامی تقویت کرد.

او بابیان اینکه بسیج برای حل مشکلات مردم طی سنوات گذشته طرح محله اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: تنها با راهبرد تفکر بسیجی و اراده می‌توان رفع آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فرهنگ‌سازی و آن را به مرحله اجرا گذاشت و این امری است که عزم راسخ همه دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

انتهای پیام/ح

توسعه فرهنگ بسیجی مهمترین رویکرد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

برچسب ها: استانداری ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار