پرداخت ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اردبیلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی از طریق بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت در هشت ماهه سال‌جاری به مددجویان پرداخت شده است، گفت: تسهیلات پرداختی به صورت قرض‌الحسنه در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی قرار گرفته است.

او با اعلام اینکه با پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی توانستیم برای هزار و ۵۶۰ نفر از مددجویان تحت حمایت فرصت شغلی جدید ایجاد کنیم، بیان کرد: بر اساس استعداد و توانایی خانوار تحت حمایت فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شوند تا آن‌ها بتوانند به درستی در مسیر خودکفایی قرار گیرند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه با همکاری همه جانبه بانک‌های عامل تلاش داریم مددجویان با دریافت وام بتوانند اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند، اعلام کرد: امید است با تداوم همکاری‌های صورت گرفته بتوانیم تا پایان امسال شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی نوین و دانش‌بنیان برای تعداد بیشتری از مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند جامعه باشیم.

سیفی با بیان اینکه از آنجا که امسال به نام «رونق تولید» مزین شده بخش قابل توجهی از فرصت‌های شغلی در زمینه تولیدی است، گفت: در زمینه‌های تولید محصولات دامی، کشاورزی و دیگر رشته‌های تولیدی، تلاش مضاعفی را به کار گرفته‌ایم تا با تولید محصولات کیفی و کمی، بتوانیم گام‌های موثری در «رونق تولید» و همچنین استقلال اقتصادی خانوار تحت حمایت برداریم.

او با اشاره به اینکه در کنار توجه به تولید، راهکار‌های بسیاری را نیز برای ایجاد بازار مناسب در پیش گرفته‌ایم، بیان کرد: کمیته امداد استان اردبیل بر اساس راهبرد‌های هدف‌گذاری شده به سمت خوداتکایی خانوار تحت حمایت حرکت می‌کند تا بدین‌طریق اشتغال پایدار برای آن‌ها ایجاد شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در بحث خودکفایی خانوار تحت حمایت در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی است، افزود: به دلیل اینکه ۲۰ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، تلاش می‌کنیم با ارائه آموزش‌های لازم شغلی برای آن‌ها در زمینه قالیبافی و فرشبافی اشتغال ایجاد کنیم تا در کنار فرزندان خود مشغول به فعالیت شوند.

سیفی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از تسهیلات پرداختی به زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است، گفت: در این عرصه به خوبی وارد عمل شده‌ایم که با اقدامات مناسب ضمن ایجاد اشتغال پایدار، فرزندان این خانواده‌ها نیز توانسته‌اند در کنار تحصیل به مجریان طرح کمک کرده و گره‌های بیشتری از مشکلات زندگی بگشایند.

او با بیان اینکه طرح «راهبران شغلی» نیز در دستور کار امدادگران کمیته امداد استان اردبیل برای فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان قرار دارد، افزود: همچنان در حال رایزنی با صاحبان مشاغل و کارفرمایان هستیم تا با استفاده از این ظرفیت مددجویان بیشتری وارد چرخه تولید شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، بیان کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

پراخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در اردبیل

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.