توزیع قرص آهن و ویتامین دی در مدارس استان مرکزی

با آغاز طرح مکمل یاری قرص آهن و ویتامین دی بین مدارس استان توزیع می‌شود.

توزیع قرص آهن و ویتامین دی در مدارس استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،با آغاز طرح مکمل یاری قرص آهن و ویتامین دی بین مدارس استان توزیع می‌شود.

طرح "مکمل یاری" ویتامین دی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه از امروز در استان مرکزی آغاز شد تا در این طرح که بصورت نمادین در دبیرستان دخترانه حضرت زهرا اراک برگزار شد ۱۲۰ هزاردانش آموز پسر و دختر مقطع متوسطه استان مکمل ویتامین دی دریافت کنند.

مهدی دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم با اشاره به اجرای برنامه مکمل یاری در مدارس مقطع متوسطه استان و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این طرح ۱۲۰ هزار دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم استان ماهی یکبار بصورت رایگان قرص ویتامین دی و ۶۰ هزار دانش آموزدختر هم به مدت ۱۶ هفته، هر هفته یک قرص آهن دریافت می‌کنند.

نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم با توجه به اهمیت مصرف ویتامین D و نقش آن در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها گفت: بیشترین شیوع کمبود ویتامین دی در جامعه درسنین نوجوانی است که این قشر از جامعه نیازمند توجه بیشتری به این امراست.

نظری با بیان اینکه در این برنامه هر دانش آموز در طول ۹ ماه، هر ماه یک مکمل ویتامین D دریافت می‌کند افزود: کمبود ویتامین دی منجر به پوکی استخوان، بیماری دیابت و برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان ریه و سرطان پروستات می‌شود که به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا بصورت رایگان ان مکمل ا ر اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

انتهای پیام / ج

آغاز طرح مکمل یاری قرص آهن و ویتامین دی در مدارس استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.