دانه پاشی ۵ هکتار از زیستگاه‌های پرندگان در شهرستان خلخال

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از دانه پاشی بیش از ۵ هکتار از زیستگاه‌های پرندگان در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسایی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در بازدید و گشت وکنترل از منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال گفت: با توجه به بارش برف و سرد‌تر شدن هوای شهرستان خلخال به ویژه در ارتفاعات برفگیر، دانه پاشی پرندگان وحشی در برخی از زیستگاه‌های مهم شهرستان با در نظر گرفتن جوانب زیست محیطی توسط محیط بانان در حال انجام هست.

او افزود: برودت هوا باعث نزدیک شدن حیات وحش به دلیل گرسنگی به حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها و جاده‌ها می‌شود و از اهالی انتظار داریم در فصل سرما از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به شهر‌ها و روستا‌ها پناه می‌آورند خودداری کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال با اشاره به اینکه دوستداران طبیعت می‌توانند با اهدای نذر طبیعت در کمک رسانی به حیات وحش سهیم باشند افزود: دانه پاشی حیات وحش مقطعی بوده و در شرایط اضطرار مانند سرمای شدید، بارش سنگین برف و خشکسالی صورت می‌پذیرد.

کسایی در پایان از همشهریان و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی در حومه و مناطق شهری و روستایی موضوع را به نزدیک‌ترین اداره و یا پاسگاه محیط بانی با شماره تماس ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ در شهرستان خلخال به مساحت ۸۸ هزار هکتار با تنوع زیستی بالایی واقع شده است.

انتهای پیام/ح

اهدای نذر طبیعت در کمک رسانی به حیات وحش

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.