شناسایی بیش از ۷۰ مورد ابتلا به آنفولانزا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۵ مورد ابتلا به آنفولانزا در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با اجرای نظام مراقبت سندرومیک و راه اندازی آزمایشگاه مرجع آنفولانزا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امسال از ۳۰۰ نمونه ارسالی ۷۵ مورد ابتلا به آنفولانزا در استان شناسایی و درمان شده اند.

او با بیان اینکه آنفولانزا بیماری ویروسی حاد تنفسی است که معمولا با شروع فصل سرما بسیاری از افراد به آن مبتلا می‌شوند، افزود: کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار، افراد سالمند، مبتلایان به دیابت، بیماری‌های تنفسی و قلبی-عروقی، بیماران دیالیزی و افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند و دارای ضعف سیستم ایمنی هستند، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به آنفولانزا و عوارض ناشی از آن هستند.

همتی تصریح کرد: ذرات معلق در هوا و دست‌های آلوده مهمترین راه انتقال ویروس آنفولانزا است به همین دلیل با شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و تماس نداشتن با افراد مبتلا می‌توان تا حد زیادی از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در کنار خود مراقبتی، با تزریق واکسن آنفولانزا به ویژه در افراد پرخطر می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

 ابتلا به آنفولانزا در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار