لزوم ترمیم سیل بند‌ها در دشت آزادگان

فرماندار دشت آزادگان بر لزوم ترمیم و استحکام بخشی ۱۹ کیلو متر از سیل بند‌های این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: غیر از جا‌هایی از سیل بند‌ها که نیاز به استحکام دارند ۱۹ کیلومتر از سیل بند‌های دشت آزادگان نیازمند ترمیم هستند ما انتظار داریم تا قبل از شروع دوباره بارندگی‌ها عملیات اجرایی آن‌ها شروع و تمام شود.

او افزود: سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها، استانداری و شرکت دز آب به تازگی ترمیم سیل بند‌ها را آغاز کرده اند و از سازمان آب و برق انتظار داریم در جا‌هایی که رودخانه کرخه به مناطق مسکونی ورود کرده در بحث احداث سیل بند‌ها چاره جویی کنند.

سیلاوی با بیان اینکه در دشت آزادگان باقی پرونده‌های سیل زده به علت تأخیر در تشکیل پرونده زیاد هستند تصریح کرد: درخواست داریم که سامانه مربوط به سیل زدگان ۲ روز باز شود تا همه پرونده‌های مرتبط با سیل زدگان که آماده هستند، ثبت شوند.

فرماندار دشت آزادگان  بیان داشت: رسیدگی و پیگیری دادستان دشت آزادگان پرونده واحد‌های مسکونی در حریم رودخانه هنوز مفتوح است و درخواست داریم که گزارشی در این زمینه به دادستان دشت آزادگان داده شود که مورد در شورای تأمین و قرارگاه بازسازی استان مطرح و رسیدگی شد و پرونده مختومه اعلام شود.

این مقام مسئول گفت: دستگاه قضایی در دشت آزادگان روستاییان ساکن حریم رودخانه‌ها را تهدید به تخلیه می‌کند در حالی که باید به دادستان شهرستان اعلام شود که پرونده جابه‌جایی روستا‌های در حریم رودخانه کرخه در دشت آزادگان از سوی شورای تأمین استان و قرارگاه بازسازی مختومه اعلام شده است.

انتهای پیام/م

توجه به امر ترمیم سیل بندها قبل از بارندگی ها

 

 

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.