اجرای طرح واکسیناسیون اهدا کنندگان مستمر خون علیه " هپاتیت ب" در قزوین

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از اجرای طرح واکسیناسیون اهدا کنندگان مستمر خون علیه بیماری " هپاتیت ب" خبر داد و گفت: ۶۰ درصد از اهداکنندگان خون استان مستمر هستند.

اکبری مدیرکل انتقال خون استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، با بیان اینکه طرح واکسیناسیون اهدا کنندگان مستمر خون علیه " هپاتیت ب" از ۲۶ آبان آغاز شده است، گفت: این برنامه امسال هم همانند پارسال در زمینه تفاهم نامه‌ای بین سازمان انتقال خون و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور واکسیناسیون علیه " هپاتیت ب" در گروه اهدا کنندگان مستمر و با سابقه خون انجام می‌شود.

اکبری با بیان اینکه گروه هدف این برنامه افراد ۳۰سال به بالا تشکیل می‌دهند، گفت: این طرح برای اهدا کنندگان خون متولد قبل از سال ۶۸ اجرا می‌شود.

به گفته اکبری، ۶۰ درصد از اهداکنندگان خون استان را اهداکنندگان مستمر تشکیل می‌دهند.

او اضافه کرد: اهداکنندگانی که در طول ۱۲ ماه دو و یا بیش از دوبار اهدای خون داشته باشند، اهدا کنننده مستمر محسوب می‌شوند.
اکبری گفت: این طرح در زمینه استراتژی جهانی سازمان بهداشت برای حذف هپاتیت‌های ویروسی به عنوان یک تهدید بزرگ سلامت عمومی تا سال ۲۰۳۰ و رسیدن به هدف به صفر رساندن خطر انتقال بیماری‌های قابل انتقال از طریق خون و فرآورده‌های ان اجرا می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: واکسن هپاتیت نوع ب، در نوبت اول هنگام مراجعه، نوبت دوم در یک ماه پس از مراجعه نوبت اول و نوبت سوم ۶ ماه پس از مراجعه نوبت اول بر اساس تاریخ‌های تعیین شده در محل بازو تزریق می‌شود.

او افزود: واکسن‌های پیش بینی شده برای این برنامه از طریق انستیتو پاستور ایران تامین شده و دارای تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گفته اکبری، برنامه واکسیناسیون رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ وجهی از سوی اهدا کننده خون نیست.

او گفت: اهدا کننده خون در صورت انجام سه نوبت واکسیناسیون مطابق برنامه زمانی تعیین شده در مقابل ابتلا به بیماری هپاتیت ویروسی نوع ب ایمن خواهند شد.

مردان چهار بار و بانوان سه بار در سال می‌توانند اهدای خون داشته باشند.

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار