خراسان شمالی در جشنواره صنایع‌دستی فجر حضور می‌یابد

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از حضور آثاری از هنرمندان استان برای نخستین بار در جشنواره صنایع‌دستی فجر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی عابدی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی  گفت: جشنواره صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از سال ۹۵ به فهرست جشنواره‌های فجر اضافه و برای نخستین‌بار برگزار شد که برای امسال حضور استان در این جشنواره برنامه‌ریزی شده است.

عابدی افزود: نمایش آخرین دستاورد‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعداد‌های نو در عرصه صنایع‌دستی، ایجاد بستری برای مواجه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان ازجمله اهداف حضور در این جشنواره است.

او با اشاره به برگزاری جلسه داوری نهایی نشان مرغوبیت برای ۳۵ اثر صنایع‌دستی استان در هفته جاری، تصریح کرد: تاکنون ۵۴ اثر صنایع‌دستی خراسان شمالی این نشان را دریافت کرده‌اند.

او از فعال بودن ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان خبر داد و عنوان کرد: حضور موفق هنرمندان استان در نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، دریافت نشان‌های جهانی و ملی و نیز فروش مطلوب محصولات تولیدی می‌تواند موجب معرفی هرچه بیشتر صنعتگران و آثار هنری آن‌ها شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: صنایع‌دستی یکی از مصادیق تولید ملی است و امیدواریم حضور در چنین برنامه‌ها و جشنواره‌هایی به فروش تولیدات هنرمندان فعال در این عرصه کمک کند.
انتهای پیام/ه

خراسان شمالی در جشنواره صنایع‌دستی فجر حضور می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.