مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ناوگان مسافربری استان به سامانه پیمایش مجهز می‌شوند.

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه ناوگان سواری مسافربری استان همچون ناوگان حمل ونقل عمومی به سامانه پیمایش مجهز می‌شوند تا بر اساس عملکرد بنزین سهمیه به آن‌ها اختصاص یابد گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین جلساتی را با انجمن صنفی و نمایندگان خودرو‌های مسافربری داشتیم که تمام جوانب امر مورد بررسی قرار گرفت و از افزایش قیمت کرایه‌ها جلوگیری شده است.

او به سهمیه ۷۵۰ لیتری ناوگان عمومی تک گانه و ۴۵۰ لیتری دوگانه سوز اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت کرایه برمبنای بالا رفتن نرخ سوخت بین ۵ تا ۱۰ درصد خواهد بود که ما در همه مسیر‌ها بر اساس کیلومتر مصرف سوخت را با احتساب مابه التفاوت قیمت جدید بنزین محاسبه کرده و به مسئولان امر اعلام کرده ایم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل فعالیت ۱۷ شرکت حمل ونقل مسافری سواری در استان را یادآور شد و تصریح کرد: ۲۵۰ دستگاه ناوگان سواری استان تک گانه و مابقی تبدیل به دوگانه سوز شده اند که در شهرستان‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

رحمتی گفت: ۵۹ شرکت حمل و نقل عمومی مسافری با هزارو ۲۰۰ دستگاه ناوگان شامل ۵۶۱ دستگاه سواری، ۴۸۰ دستگاه اتوبوس و ۱۸۰ دستگاه مینی بوس در سطح استان فعال است.

او از شناسایی ناوگان شخصی فعال در مناطق روستائی و اختصاص سهمیه سوخت به این خودرو‌ها خبر داد و افزود: هرچند سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هرگونه حمل و نقل مسافر توسط خودرو‌های شخصی را ممنوع کرده، اما در بسیاری از مناطق روستائی استان مثل اردبیل هیر یا اردبیل ثمرین، راه حلی جز فعالیت این خودرو‌ها نداریم.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۱۷ شرکت حمل ونقل مسافری سواری در استان اردبیل

برچسب ها: حمل و نقل ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.