رشد ۱۵۰ درصدی ساخت و احیای موزه در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از رشد ۱۵۰ درصدی ساخت و احیای موزه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: در یکسال اخیر، ۳ موزه در سطح استان گیلان افتتاح شده است که این میزان، رشد ۱۵۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

او با اشاره به افتتاح ۳ موزه درگیلان، افزود: موزه مردم شناسی قاسم آباد رودسر، موزه میراث فرهنگی ماسوله ساختمان موزه ملی زیتون ایران در رودبار افتتاح شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: این اداره توانسته است برای ۲۵ بنای تاریخی که در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار دارند آئین نامه کاربری موزه تدوین کند و مصوبات کمیته فنی در این خصوص گرفته شده است.

شهرود امیرانتخابی با اشاره به برخورداری گیلان از ۲۰ موزه تخصصی افزود: ۵ مورد از این موزه هادر اختیار این اداره کل است و ۱۵ موزه با همکاری بخش دولتی و خصوصی به صورت مشارکتی اداره می‌شود.

او گفت: میراث فرهنگی گیلان برای توسعه و ایجاد موزه‌های تخصصی، ساخت و احیاء ۲۰ موزه دیگر را در دست اقدام دارد که از این موزه‌ها می‌توان به تاسیس موزه ماسال با پیشرفت کاری ۶۰ درصد، موزه سیاهکل ۵۰ درصد کاری و موزه املش با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد، موزه مردم شناسی هتل ایران با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد رشد و موزه جنگل‌های هیرکانی با پیشرفت ۵۰ درصد در رودبار و همچنین موزه مشاهیر موزه میراث روستایی با پیشرفت ۸۰ درصد را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت:این اداره با مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی و خصوصی راه اندازی و احداث ۱۵ موزه تخصصی دیگر را در دست اقدام دارد، از جمله راه اندازی اکو موزه شیلات کیاشهر، موزه بلدیه شهردرای رشت، موزه مشروطیت خانه شورای شهر رشت، موزه فرهنگ تمدن تالش است.

شهرود امیرانتخابی در پایان تصریح کرد: این اداره در فاصله سال ها‌ی ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ نسبت به ایجاد و راه اندازی سایت موزه‌ها، مانند سایت موزه اسب ریسه، کهنه ماسوله و شهران رودبار اقدام کرده است که در این خصوص هم پیشرفت ۶۰ درصدی را شاهد هستیم و ایجاد و راه اندازی سایت موزه مارلیک و سایت موزه مریان در دست اقدام است که تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد.

 

انتهای پیام / ق 

ساخت و احیای موزه در گیلان ۱۵۰ درصد رشد داشته است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.