فعالیت ۵ راهدارخانه در مواقع بحرانی بارش و برف در مهاباد

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: ۵ راهدارخانه در مواقع بحرانی بارش و برف در جاده ارتباطی بخش خلیفان و محور مهاباد بوکان فعالیت می‌کنند.

رسولپور معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: چهار راهداری در روستا‌های کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.

او با بیان اینکه شهرستان مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل ۲۳۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰ راه روستایی آسفالت و شوسه است افزود: حدود ۳۵ نفر نیرو با استفاده از ۲۳ دستگاه ماشین آلات راه داری و برف روبی آماده ارائه خدمات در زمان بارش‌ها و راه‌های مسدود هستند.

او افزود: این اداره در این شهرستان با همه ظرفیت و توانایی نیرو‌های خود آماده انجام عملیات برف روبی، نمک پاشی و یخ زدایی در راه‌های ارتباطی است.

رسولپور همچنین به مشکلات و وضعیت ماشین آلات راهداری اشاره و اضافه کرد: یکی از مشکلات این اداره در زمینه ماشین‌آلات راهداری، فرسوده بودن و عمر بالای دستگاه‌ها و ادوات سنگین و نیمه سنگین است که در مواقع بروز حوادث می‌تواند مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: با نزدیک شدن فصل بارش‌ها شهروندان می‌توانند از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام / س خ 

آمادگی گروه های راهدارخانه در مواقع بحرانی بارش و برف در مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.