پمپئو خواستار تعامل کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی شد

وزیر خارجه آمریکا با انتشار توئیتی از کشور‌های عربی خواست به بایکوت رژیم صهیونیستی پایان دهند و با آن تعامل داشته باشند.

پمپئو خواستار تعامل کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، امروز دوشنبه با انتشار توئیتی از کشور‌های عربی خواست به بایکوت رژیم صهیونیستی پایان دهند و با آن تعامل داشته باشند.

او نوشت: «زمان آن فرا رسیده است که کشور‌های عربی از بایکوت اسرائیل دست بردارند و با آن تعامل کنند. شکاف‌های خاورمیانه مساوی است با بی‌ثباتی. متفکران عربی که جان خود را برای حمایت شجاعانه از یک چشم‌انداز صلح و همزیستی منطقه‌ای به خطر می‌اندازند نباید با مجازات مواجه شوند. ما به گفت‌وگو نیاز داریم.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روند عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶، به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و برخی جریان‌های خاص در کشور‌های عربی خواستار پایان تحریم این رژیم هستند.

پمپئو پیش از این نیز از برقراری روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی استقبال کرده بود. وی سال گذشته در کنفرانس ورشو با حضور نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برخی وزرای خارجه عرب مدعی شده بود: «ستیزه‌جویی ایران در منطقه، کشور‌های عربی و اسرائیل را به هم نزدیک کرده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار