معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران خبر داد؛

احداث باغ مجسمه در اراضی عباس‌آباد

موسوی گفت: برای جلوگیری از پراکندگی آثار هنرمندان در اراضی عباس‌آباد باغ مجسمه احداث می‌شود.

احداث باغ مجسمه در اراضی عباس‌آبادبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مجتبی موسوی معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در آئین اختتامیه نهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، گفت: نهمین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی با شرکت ۲۵ هنرمند ایرانی و خارجی برگزار شد و این سمپوزیوم امشب (دوشنبه چهارم آذرماه) به کار خود پایان داد.

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به مواد استفاده شده برای مجسمه‌سازی، گفت: در این دوره از سمپوزیوم مانند ادوار گذشته از مواد تخصصی سنگ تراورتن استفاده و آثار منتخب در ۲۳ روز اجرا شد.

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره سمپوزیوم حضور هرمندان دانشجو بود که به بهانه و چشم‌انداز آینده در این سمپوزیوم حضور یافتند تا به تجربیات آن‌ها اضافه شود و در آینده حرفه خود را به صورتی جدی‌تر دنبال کنند.

او تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این دوره از سمپوزیوم مجسمه‌سازی، انتخابی نبودن آثار بود و همین امر موجب شد که این دوره رقابتی نباشد و ما به تمام شرکت کنندگان در این سمپوزیوم با اهدای جوایزی تقدیر می‌کنیم.

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که مبلغ جایزه به آثار برتر چه مبلغی است، گفت: به هنرمندان دانشجو مبلغ ۴ میلیون تومان و در بخش اصلی نیز به تمامی هنرمندان شرکت کننده مبلغ ۱ هزار و ۷۰۰ یورو به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود.

موسوی تصریح کرد: تهیه سنگ و ابزار آلات مورد نیاز هنرمندان بر عهده سمپوزیوم بود و ما در سازمان زیباسازی شهرداری تهران تلاش کردیم تا میزبان خوبی برای هنرمندان باشیم.


بیشتر بخوانید: ارتقاء سطح کیفی مجسمه سازی با برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی


او در پاسخ به این سوال که در این دوره سمپوزیوم آثار هنرمندان خارجی بهتر بود یا هنرمندان داخلی، گفت: در بررسی نمونه‌های اولیه مشخص شد هنرمندان ایرانی که بتوانند با سنگ مجسمه بسازند نسبت به هنرمندان خارجی کمتر هستند، اما حضور هنرمندان خارجی باعث شد در کنار انتقال تجربه، تکنیک‌های هنری نیز انتقال پیدا کنند.

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که مجسمه‌های ساخته شده به چه شکل در پایتخت نصب و جایگذاری می‌شوند، گفت: تأکید ما این است که از پراکندگی آثار جلوگیری کنیم و تلاش می‌کنیم با همکاری مجموعه اراضی عباس‌آباد در مجاورت باغ کتاب مشرف به باغ هنر، باغ مجسمه احداث شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار